UE vrea să elimine accidentele rutiere până în 2050, în timp ce în România mor pe șosele și 24 de oameni într-un weekend
Uniunea Europeană are ca obiectiv eliminarea accidentelor din circulaţie până în 2050, iar până în 2030 reducerea numărului acestora la jumătate. Asta în condițiile în care România are, de departe, cea mai mare rată a mortalității pe șosele din UE.
UE vrea să elimine complet accidentele de circulație până în 2050 și să reducă la jumătate numărul acestora până în 2030, a declarat vineri ministrul inovaţiei şi tehnologiei din Ungaria, scrie Hirado.
”Realizarea obiectivului este cu atât mai necesar, cu cât accidentele rutiere cauzează moartea a 3.500 de oameni pe zi în întreaga lume, ceea ce înseamnă 1,3 milioane de decese pe an care, în total, reduc PIB-ul mondial cu 3%”, a spus Laszlo Palkovics.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Declarațiile oficialului maghiar despre obiectivul asumat al UE vine într-un context dramatic pentru România, care oricum era de ani de zile țara cu cea mai mare rată a mortalității rutiere din Uniune, cu 96 de decese la un milion de locuitori, dublu față de media europeană.
Weekend-ul trecut a fost unul dintre cele mai sângeroase din istorie, cu nu mai puțin de 24 de morți într-un interval de 3 zile.
Rata mortalității rutiere din România, dublă față de media UE
Potrivit ultimelor date Eurostat, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere în 2019 s-a situat la 22.756, din care 44% erau ocupanţii vehiculelor, 20% pietoni, 16% motociclişti, 9% biciclişti şi 11% alte categorii (inclusiv vehicule utilitare şi vehicule grele de marfă, autobuze şi autocare, mopede şi alter vehicule).
Comparativ cu populaţia fiecărui stat membru UE, cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2019 de accidentele rutiere s-a observat în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori), Irlanda (29), Malta (32), Olanda şi Danemarca (ambele cu 34), Germania şi Spania (ambele cu 37), iar cea mai ridicată rată s-a înregistrat în România (96 de decese la un milion de locuitori), Bulgaria (90), Polonia (77) şi Croaţia (73).
În 2019, au fost în total 51 de decese la un milion de locuitori pe ansamblu UE.
Revenind la declarațiile ministrului maghiar, obiectivul Budapestei cuprinde şi reducerea numărului de accidente mortale în Ungaria, întrucât pe drumurile ţării îşi pierd viaţa aproximativ 500 de persoane în fiecare an, începând din 2011 – a adăugat ministrul.
Tehnologia 5G și dronele, folosite de Ungaria pentru reducerea numărului de accidente
Printre eforturile făcute de guvernul maghiar pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiere se află dezvoltarea drumurilor publice, educaţie, utilizarea tehnologiei 5G în siguranţa rutieră, utilizarea dronelor şi înfiinţarea de piste de testare.
Tehnologiile inteligente, reţelele 5G şi dronele vor contribui la minimizarea blocajelor şi aglomeraţiei în trafic, astfel se vor putea evita unele accidente, a explicat Palkovics.
Ungaria construieşte în prezent cea mai modernă pistă de testare a traficului din lume, iar în viitor vor deveni funcţionale şi alte centre de tehnica conducerii, amenajate pe pistele de sporturi cu motor existente sau aflate în construcţie.
Pregătirea copiilor pentru circulaţia în condiţii de siguranţă face parte, de asemenea, din programul de acţiune – a adăugat ministrul.