Trei oameni au murit după ce au urmat traseul Google Maps și au căzut cu mașina într-un râu de pe un pod neterminat

sofer harta
Shutterstock

Trei oameni au murit după ce șoferul mașinii în care se aflau a urmat un traseu indicat de aplicația Google Maps și au căzut în albia unui râu de pe un pod neterminat.  

Poate o aplicație de navigare să fie făcută responsabilă dacă un utilizator moare într-un accident? Aceasta este întrebarea pusă acum în India după ce trei bărbați au murit când mașina lor a virat de pe un pod neterminat și a căzut în albia unui râu, în statul nordic Uttar Pradesh, scrie BBC.

Poliția încă investighează incidentul, care a avut loc duminică, dar crede că Google Maps a determinat grupul să urmeze acel traseu.

O parte a podului s-ar fi prăbușit la începutul acestui an din cauza inundațiilor și, deși localnicii știau acest lucru și evitau podul, cei trei bărbați nu erau conștienți de acest lucru și erau din afara zonei. Nu existau baricade sau panouri care să indice că podul era neterminat.

Autoritățile au numit patru ingineri de la departamentul de drumuri al statului și un oficial nenumit de la Google Maps într-o plângere la poliție pentru acuzații de omucidere din culpă.

Citește și
autobuze buc
Nicuşor Dan: Călătorii pot vedea în timp real, pe Google Maps, gradul de încărcare al anumitor mijloace de transport în comun
România va primi litoralul ucrainean al Mării Negre și 100.000 de soldați NATO vor fi trimiși în Ucraina, susține, fără dovezi, Serviciul rus Informații Externe

Un purtător de cuvânt de la Google a declarat pentru BBC Hindi că instituția cooperează cu ancheta.

Tragicul accident a scos în evidență infrastructura rutieră slabă a Indiei și a stârnit o dezbatere asupra faptului dacă aplicațiile de navigație precum Google Maps pot fi responsabile pentru astfel de incidente.

Google Maps are 60 de utilizatori activi pe zi în India

Unii dau vina pe aplicație pentru că nu furnizează informații exacte, în timp ce alții susțin că este un eșec mai mare din partea guvernului pentru că nu a izolat locul.

Google Maps este cea mai populară aplicație de navigație din India și a devenit sinonimă cu GPS (Global Positioning System), un sistem de navigație radio bazat pe satelit.

De asemenea, alimentează serviciile multor platforme de transport partajat, comerț electronic și livrare de alimente. Se pare că aplicația are aproximativ 60 de milioane de utilizatori activi și atestă aproximativ 50 de milioane de căutări într-o zi.

Dar aplicația a fost frecvent examinată pentru furnizarea de indicații incorecte, ducând uneori la accidente mortale. În 2021, un bărbat din statul Maharashtra s-a înecat după ce a intrat cu mașina într-un baraj, se presupune că în timp ce urma instrucțiunile din aplicație.

Anul trecut, doi tineri medici din statul Kerala au murit după ce și-au condus mașina într-un râu. Poliția a spus că au urmat un traseu afișat de aplicație și i-a avertizat pe oameni să nu se bazeze prea mult pe aceasta atunci când drumurile sunt inundate.

Dar cum învață Google Maps despre schimbările de pe un drum?

Google Maps primește actualizări de la guverne și utilizatori

Semnalele GPS din aplicațiile utilizatorilor urmăresc schimbările de trafic de-a lungul rutelor - o creștere a semnalelor de congestie, în timp ce o scădere sugerează că un drum este mai puțin utilizat. Aplicația primește, de asemenea, actualizări de la guverne și utilizatori despre blocajele sau închiderile de trafic.

Se acordă prioritate plângerilor legate de traficul ridicat sau cele sesizate de autorități, deoarece Google nu are forță de muncă pentru a face față milioanelor de reclamații care se difuzează zilnic, spune Ashish Nair, fondatorul platformei de cartografiere Potter Maps și fost angajat Google Maps.

Un operator de hărți utilizează apoi imagini din satelit, Google Street View și notificări guvernamentale pentru a confirma modificarea și a actualiza harta”.

Potrivit lui Nair, aplicațiile de navigare nu pot fi făcute responsabile pentru accidente, deoarece termenii lor de servicii indică clar că utilizatorii trebuie să își aplice propria judecată pe drum și că informațiile furnizate de aplicație pot diferi de condițiile reale.

În plus, este pur și simplu foarte dificil pentru o platformă precum Google, care gestionează hărți din întreaga lume, să preia fiecare schimbare care are loc pe un drum, adaugă el.

Spre deosebire de alte țări, India nu are nici un sistem robust de raportare la timp a unor astfel de probleme.

Google Maps poate fi tras la răspundere doar dacă se dovedește că nu a modificat datele, deși știa de ele

Datele rămân o mare provocare în India. Nu există un sistem pentru ca modificările de infrastructură să fie conectate la o interfață web, care să poată fi apoi utilizată de aplicații precum Google Maps. Țări precum Singapore au un astfel de sistem”, spune Nair.

El adaugă că populația vastă a Indiei și dezvoltarea rapidă fac și mai dificilă obținerea de date exacte, în timp real. „Cu alte cuvinte, hărțile proaste sunt aici pentru a rămâne până când guvernele devin mai proactive în ceea ce privește colectarea și partajarea datelor”.

Avocații sunt împărțiți dacă aplicațiile GPS pot fi considerate responsabile din punct de vedere legal pentru accidentele rutiere.

Avocatul Saima Khan spune că, întrucât Legea Indiei privind Tehnologia Informației (IT) oferă platformelor digitale precum Google Maps statutul de „intermediar” (o platformă care doar difuzează informații furnizate de o terță parte), aceasta este protejată împotriva răspunderii.

Dar ea adaugă că, dacă se poate dovedi că platforma nu și-a rectificat datele, în ciuda faptului că i s-au oferit informații corecte și în timp util, atunci ar putea fi făcută răspunzătoare pentru neglijență.

Articol recomandat de sport.ro
CTP a reacționat imediat după ce Iga Swiatek a fost suspendată din tenis: ”Asta e diferența dintre ea și Halep”
CTP a reacționat imediat după ce Iga Swiatek a fost suspendată din tenis: ”Asta e diferența dintre ea și Halep”
Citește și...
"Zboară" deasupra orașelor. Cum funcționează Immersive View, funcția de la Google Maps care te ajută să călătorești

Immersive View folosește inteligență artificială pentru a te purta în zbor și la nivelul străzii pe rutele selectate pentru navigare cu Google Maps.

Nicuşor Dan: Călătorii pot vedea în timp real, pe Google Maps, gradul de încărcare al anumitor mijloace de transport în comun
Nicuşor Dan: Călătorii pot vedea în timp real, pe Google Maps, gradul de încărcare al anumitor mijloace de transport în comun

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că, de astăzi, călătorii pot vedea în timp real, în aplicaţia Google Maps, gradul de încărcare al mijloacelor de transport în comun.

 

Un șofer a rămas blocat pe munte după ce a mers pe o scurtătură sugerată de Google Maps
Un șofer a rămas blocat pe munte după ce a mers pe o scurtătură sugerată de Google Maps

Un șofer din Utah a rămas blocat pe munte după ce Google Maps i-a sugerat să meargă pe un drum mai scurt. În cele din urmă, acesta a fost salvat de autorități.  

Un bărbat a murit după ce a condus pe un pod rupt în timp ce urmărea Google Maps. Familia dă în judecată compania
Un bărbat a murit după ce a condus pe un pod rupt în timp ce urmărea Google Maps. Familia dă în judecată compania

Google este dat în judecată de familia unui bărbat care a condus de pe un pod rupt în timp ce urmărea Google Maps, scrie Sky News.

Funcțiile ascunse ale Google Maps pe care oricine ar trebui să le știe
Funcțiile ascunse ale Google Maps pe care oricine ar trebui să le știe

Google Maps este una dintre cele mai utilizate aplicații. Are toate informațiile de care aveți nevoie, însă știați că există funcții uimitoare în cadrul aplicației?

Recomandări
BEC afirmă că legislaţia nu prevede posibilitatea observării procesului de renumărare a buletinelor de vot
BEC afirmă că legislaţia nu prevede posibilitatea observării procesului de renumărare a buletinelor de vot

Biroul Electoral Central (BEC) afirmă că dispoziţiile legale în vigoare ”nu stabilesc posibilitatea observării procesului de renumărare a buletinelor de vot”.

Președintele AEP: Dacă se va relua, primul tur al alegerilor prezidențiale va fi pe 15 decembrie, al doilea pe 29 decembrie
Președintele AEP: Dacă se va relua, primul tur al alegerilor prezidențiale va fi pe 15 decembrie, al doilea pe 29 decembrie

În cazul în care CCR va decide anularea alegerilor prezidențiale, primul tur ar urma să aibă loc pe 15 decembrie, a declarat președintele Autorității Electorale Permanente, Toni Greblă.

USR a contestat la Curtea de Apel Bucureşti decizia BEC de renumărare a voturilor din întreaga ţară. „Este un abuz uriaş”
USR a contestat la Curtea de Apel Bucureşti decizia BEC de renumărare a voturilor din întreaga ţară. „Este un abuz uriaş”

USR a depus la Curtea de Apel Bucureşti o contestaţie la decizia Biroului Electoral Central privind renumărarea voturilor din toate secţiile de votare din ţară.