Tragedia aviatica ar fi putut fi evitata!
Echipa Airbus a recomandat inlocuirea senzorilor de viteza, care ar putea fi si cauza prabusirii aeronavei Air France, la aparatele A330 inca din 2007, relateaza Bloomberg.
Recomandarea Airbus a fost inclusa intr-o nota trimisa companiilor aeriene, potrivit unor surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul. Senzorii de viteza cu care este dotat si modelul Airbus A330 sunt sensibili la gheata si pot afisa date eronate.
Aflarea vitezei reale de zbor este foarte importanta pentru pilot, deoarece o viteza prea mica poate duce la pierderea altitudinii, iar o viteza prea mare poate duce la dezintegrarea avionului.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Vicepresedintele grupului de consultanta Teal Group, Richard Aboulafia, a declarat ca "recomandarile sunt frecvente si nu sunt emise in cazul in unor suspiciuni de defectiuni majore ale aeronavelor".
Alan Ratier, seful agentiei meteo franceze, a declarat ca vremea nu poate fi invocata ca explicatie pentru tragedia de saptamana trecuta.
Compania Air France incepuse deja inlocuirea senzorilor de pe avioanele sale, insa avionul care s-a prabusit in largul coastelor braziliene nu fusese programat pentru schimbarea pieselor.
Avionul Airbus A330 al companiei Air France, care asigura legatura intre Rio de Janeiro si Paris, a disparut in largul coastelor braziliene cu 228 de persoane la bord, din care 12 oameni faceau parte din echipaj. Pana in prezent, au fost recuperate 17 cadavre din Atlantic.
Senzorii de viteza sunt considerati responsabili pentru dezastrele din 1996 cand un Boeing Co. 757 al Alas Nacionales, s-a prabusit tot in Atlantic dupa decolarea din Republica Dominicana, omorand 189 de persoane. In 1999, un senzor blocat a contribuit la prabusirea unui MD-11 al FedEx Corp.
Potrivit site-ului Airbus, mai mult de 600 de aparate A330 se afla in service-uri pentru reparatii.