Toyota in centrul unei noi anchete desfasurata in Japonia si SUA
Cel mai mare producator de masini din lume primeste lovitura dupa lovitura. Specialistii si autoritatile incearca sa afle daca modelul hibrid Prius are probleme de conceptie la sistemul de franare.
Totul, dupa ce mai multe autoturisme de acest tip au fost implicate in accidente rutiere, soldate cu victime. Producatorul a primit o avalansa de plangeri privind functionarea defectuoasa a modelului Prius. 100 in Statele Unite, 77 chiar in Japonia. De vina ar fi sistemul de franare. Desi recunosc ca au o problema de software, oficialii de la Toyota au o atitudine cel putin stranie.
Directorul de marketing al Toyota, Hiroyuki Yokoyama, a declarat ca specialistii companiei sustin ca tot ce trebuie sa faca soferii este sa apese pedala mai tare si atunci nu va mai fi o problema cu oprirea masinii.
Pe de alta parte, nici reactia autoritatilor americane n-a fost tocmai inspirata.
Secretarul american pentru Transporturi, Ray LaHood, a indemnat populatia sa nu mai conduca astfel de masini si sa le duca la dealerii companiei, pentru ca ei sustin ca pot rezolva problema. Acuzat apoi ca si-a depasit atributiile, Ray LaHood a batut in retragere, pe motiv ca el ar fi oferit doar un sfat de bun simt.
Intre timp, cei de la Toyota au anuntat ca au identificat problema si chiar au o solutie. Vor instala niste placute asemanatoare cu zarurile ceea ce inseamna ca pedala de frana va fi mai inalta si astfel unghiul de inclinare va fi corectat.
In America au aparut si primele procese, prin care soferii raniti cer compensatii financiare. Un barbat din Kentucky a scapat miraculos cu viata dupa ce, spun rudele lui, masina, o Toyota Camry, nu a mai raspuns la comenzi.
In total, Toyota ar putea rechema 8 milioane de masini in toata lumea, ceea ce le-ar putea provoca pierderi de doua miliarde de dolari. In Romania, Toyota a vandut 13.000 de masini de diverse modele, dar nu se stie deocamdata cate ar putea intra in service pentru teste.