”Teroare pură și un șoc imens”. Motivul pentru care turbulențe extreme ca în zborul Singapore Airlines sunt tot mai dese

×
Codul embed a fost copiat

”Am trecut prin momente de absolută teroare”. Astfel descriu pasagerii aflați în avionul companiei Singapore Airlines care a trecut prin turbulențe extreme deasupra Myanmar-ului.  

Din primele date reiese că incidentul în urma căruia un om a murit și alți 30 au fost răniți s-a petrecut din cauza unor turbulențe de aer limpede, cele mai periculoase, pentru că nu pot fi anticipate.

Potrivit unui raport al agenției europene de supraveghere a cerului, vremea se schimbă rapid și cauzează tot mai multe probleme în industria aviatică.

Pasager: ”Îmi amintesc că avionul a căzut brusc și am auzit multe țipete. Apoi, obiecte, lucrurile oamenilor, toate au început să zboară prin cabină”.

Reporter: O zi grea...
Pasager: Categoric. Cea mai grea zi din viața mea, de fapt”.

Citește și
Echipaj avion
Ce s-a întâmplat cu pasagerii și echipajul din avionul groazei, în care a murit un om și zeci au fost răniți

Echipajul a făcut tot posibilul să-i ajute pe răniți, și erau mulți.

Beverley Mayers, pasager: ”Teroare pură și un șoc imens. Bucăți mari cădeau și se prăbușeau pe podea, oamenii erau loviți în cap. O doamnă zăcea pe podea, când au încercat să o ridice, medicii au venit, ea țipa. A fost groaznic”.

Ca să treacă de zona de turbulențe, piloții au efectuat o coborâre controlată de 1.830 de metri, în 3 minute.

Primele elemente par să indice turbulenţe în aer limpede sau cel mai periculos tip de turbulenţe. Apar în mod neaşteptat, fără să existe indicii pe radar care să-i avertizeze pe piloţi în legătură cu acest pericol.

Frederico Moreira, comandant: ”Există acest tip de turbulență de "cer senin" care apar neașteptat. Imaginați-vă un cer limpede, albastru, și se întâmplă dintr-o dată. Nu putem să anticipăm. În cazul unor turbulențe severe, pilotul nu are prea mult control. Toate acțiunile vor fi dictate de vreme. Tot ce putem să facem este să avertizăm pasagerii să își pună centura de siguranță, să reducem viteza și să pornim igniția pentru ca motoarele să nu se oprească”.

Centura de siguranță poate face diferența dintre viață și moarte

Roxana Bojariu, meteorolog ANM: ”Turbulențele apar la contactul unor mase de aer cu proprietăți diferite, de exemplu dacă ai temperaturi diferite, când există viteze diferite ale maselor de aer și, evident, când ai diferențe mari de presiune. Aceste condiții determină modificări bruște în direcția curenților de aer evident, apar aceste modificări haotice care pentru zborurile aviatice pot să aibă consecințe. Cele mai periculoase sunt turbulențele în aer senin sau Clear Air Turbulence. Ele se produc de obicei la altitudini mai mari. Există o legătură între aceste turbulențe și schimbarea climei. Și un studiu al colegilor de la Universitatea din Reading a arătat că frecvența turbulențelor în aer senin a crescut din 1970 până în 2020 în regiunea nord-atlantică cu 55%”.

Centura de siguranță poate face diferența dintre viață și moarte, insistă specialiștii.

Mircea Constantin, pilot, reprezentantul FPU România: ”Evident că ideal ar fi să poți avea un timp de informare suficient înainte de a intra într-o zonă și de obicei, să informezi atât pasagerii cât și echipajul că urmează în 10 minute sau într-un sfert de oră sau chiar și mai rapid, dacă sunt turbulențe iminente. Se face un anunț imediat. Ideal ar fi să știm că urmează ceva extrem”.

Ultimul raport al Eurocontrol, agenția europeana care supraveghează cerul continentului, arată că ponderea întârzierilor cauzate de vremea nefavorabilă a crescut de la 11% în 2012 la aproape 30% în 2023. Piloții spun că zone care erau liniștite au devenit problematice, inclusiv în Europa.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
20 de pasageri sunt la terapie intensivă după turbulențele care au lovit avionul Singapore Airlines. Sunt 100 de victime
20 de pasageri sunt la terapie intensivă după turbulențele care au lovit avionul Singapore Airlines. Sunt 100 de victime

20 de persoane care se aflau la bordul avionului companiei Singapore Airlines care a trecut prin turbulenţe puternice se află la terapie intensivă în spitale din capitala thailandeză.

Ce s-a întâmplat cu pasagerii și echipajul din avionul groazei, în care a murit un om și zeci au fost răniți
Ce s-a întâmplat cu pasagerii și echipajul din avionul groazei, în care a murit un om și zeci au fost răniți

Peste 140 de pasageri şi membri ai echipajului avionului companiei Singapore Airlines, afectat de turbulenţe puternice care au provocat zeci de răniţi şi un mort, au ajuns în cele din urmă la Singapore, miercuri dimineaţă, cu un zbor de ajutor.

Momente de groază pentru 229 de pasageri, la bordul Singapore Airlines. Cum a fost posibil ca un om să moară în turbulențe
Momente de groază pentru 229 de pasageri, la bordul Singapore Airlines. Cum a fost posibil ca un om să moară în turbulențe

229 de oameni au trăit momente de groază în avionul cu care zburau către Singapore când acesta a fost lovit de turbulențe severe.  

Ce sunt turbulenţele aeriene şi cât de periculoase sunt. Acestea ar urma să crească semnificativ în următoarele decenii
Ce sunt turbulenţele aeriene şi cât de periculoase sunt. Acestea ar urma să crească semnificativ în următoarele decenii

O persoană a murit şi mai multe au fost rănite la bordul unui avion al companiei Singapore Airlines care a întâmpinat turbulenţe puternice în timpul unui zbor de la Londra către Singapore.

Un pasager a murit și alți peste 30 au fost răniți în urma unor turbulențe severe pe un zbor Londra - Singapore. FOTO
Un pasager a murit și alți peste 30 au fost răniți în urma unor turbulențe severe pe un zbor Londra - Singapore. FOTO

Un pasager a murit și alte peste 30 au fost răniți pe un zbor Singapore Airlines de la Londra la Singapore, lovit de turbulențe severe, scrie BBC

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.