Ce s-a întâmplat cu pasagerii și echipajul din avionul groazei, în care a murit un om și zeci au fost răniți
Peste 140 de pasageri şi membri ai echipajului avionului companiei Singapore Airlines, afectat de turbulenţe puternice care au provocat zeci de răniţi şi un mort, au ajuns în cele din urmă la Singapore, miercuri dimineaţă, cu un zbor de ajutor.
Zborul Londra-Singapore cu un avion Boeing 777-300ER a fost deviat spre Bangkok, după ce avionul a fost zguduit de turbulenţe care au aruncat pasagerii şi echipajul în jurul cabinei, izbindu-i pe unii de tavan, potrivit Reuters.
Fotografiile din interiorul avionului au arătat tăieturi în panourile de deasupra cabinei, măşti de oxigen şi panouri atârnând de tavan şi bagaje împrăştiate peste tot. Un pasager a declarat că capetele unor persoane s-au izbit de luminile de deasupra scaunelor şi au rupt panourile.
Singapore Airlines a preluat 131 de pasageri şi 12 membri ai echipajului în zborul de ajutor de la Bangkok, care a ajuns la Singapore cu puţin înainte de ora 5 dimineaţa. La bordul zborului iniţial se aflau 211 pasageri, printre care mulţi australieni, britanici şi singaporezi, şi 18 membri ai echipajului. Pasagerii răniţi şi familiile lor au rămas în Bangkok, conform News.ro.
„În numele Singapore Airlines, aş dori să îmi exprim cele mai profunde condoleanţe familiei şi celor dragi ai celor decedaţi", a declarat directorul general al Singapore Airlines, Goh Choon Phong, într-un mesaj video.
Biroul de Investigaţii pentru Siguranţa Transporturilor din Singapore (TSIB) investighează incidentul, iar Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din Statele Unite trimite, de asemenea, reprezentanţi pentru sprijin.
Avionul s-a confruntat brusc cu turbulenţe extreme, a declarat Goh, iar pilotul a declarat apoi o urgenţă medicală şi a deviat spre Bangkok.
Furnizorul de servicii de urmărire a aeronavelor FlightRadar 24 a declarat că zborul s-a confruntat cu "o schimbare rapidă a vitezei verticale, în concordanţă cu un eveniment brusc de turbulenţă", pe baza datelor de urmărire a zborului.
„În zonă erau furtuni, unele puternice, în acel moment", a precizat FlightRadar24.
Serviciul de prognoză meteo AccuWeather a declarat, marţi, că furtuni explozive cu dezvoltare rapidă în apropierea traiectoriei zborului 321 au contribuit cel mai probabil la turbulenţele violente.
„Furtunile în curs de dezvoltare au adesea curenţi ascendenţi puternici, o zonă de aer în mişcare ascendentă, care se ridică foarte rapid, uneori cu peste 160 km/h, şi pot lăsa piloţii vor puţin timp pentru a reacţiona dacă se produce direct în faţa avionului", a declarat Dan DePodwin, directorul principal al operaţiunilor de prognoză de la AccuWeather.
Turbulenţele bruşte au avut loc deasupra bazinului Irrawaddy din Myanmar, după aproximativ 10 ore de zbor, a precizat Singapore Airlines.
„Nu este un eveniment rar pentru furtuni mari în Golful Bengal. Întotdeauna există şansele unor lovituri", a declarat un pilot de avion care zboară în mod regulat spre Singapore şi Asia de Sud-Est. Pilotul a refuzat să fie identificat deoarece nu este autorizat să vorbească cu presa.
„Ne-am abătut de la traseu cu aproximativ 50 de kilometri, zburând în jurul furtunilor de acum două zile, în drum spre Singapore", a adăugat pilotul.
Turbulenţele au mai multe cauze, cea mai evidentă fiind modelele meteorologice instabile care declanşează furtunile, dar acest zbor ar fi putut fi afectat de turbulenţe în aer liber, care sunt greu de detectat.
Accidentele aeriene legate de turbulenţe sunt cel mai frecvent tip de accident, potrivit unui studiu al NTSB din 2021.
Deşi compania aeriană a declarat că 30 de persoane au fost rănite, spitalul Samitivej din Thailanda a declarat că tratează 71 de pasageri.
Din 2009 până în 2018, agenţia americană a constatat că turbulenţele au reprezentat mai mult de o treime din accidentele aeriene raportate şi că majoritatea s-au soldat cu unul sau mai multe răniri grave, dar nu au provocat daune aeronavei.
„Turbulenţele pot fi neaşteptate şi se pot întâmpla oriunde. Păstraţi-vă centura de siguranţă cuplată în permanenţă, chiar şi atunci când semnul este oprit", a declarat miercuri pe X autoritatea de reglementare americană FAA, ca reacţie la incidentul de la Singapore Airlines.
Singapore Airlines, care este recunoscută la scară largă ca fiind una dintre cele mai importante companii aeriene din lume şi este considerată un punct de referinţă pentru o mare parte din industrie, nu a avut incidente majore în ultimii ani.
Ultimul său accident soldat cu victime a fost un zbor de la Singapore la Los Angeles via Taipei, unde s-a prăbuşit pe 31 octombrie 2000 pe Aeroportul Internaţional Taoyuan din Taiwan, provocând moartea a 83 dintre cele 179 de persoane aflate la bord.
Acţiunile Singapore Airlines nu au fost tranzacţionate miercuri din cauza unei sărbători publice în Singapore.