Statele membre UE aprobă finalul motoarelor termice din 2035
Cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au aprobat, în noaptea de marţi spre miercuri, proiectul Comisiei de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi din Europa începând din 2035, impunând motoare 100% electrice, scrie AFP.
Această propunere, anunţată de executivul european în iulie 2021, va însemna oprirea de facto a vehiculelor pe benzină şi diesel în UE începând din 2035. Măsura trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice ale continentului, în special neutralitatea carbonului până în 2050.
La cererea câtorva ţări, inclusiv Germania şi Italia, Cei 27 au convenit totuşi să ia în considerare o posibilă undă verde în viitor pentru tehnologii alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile, dacă acestea fac posibilă atingerea obiectivului, de eliminare completă a emisiilor de gaze cu efect de seră de la vehicule.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Miniştrii Mediului din UE, reuniţi la Luxemburg, au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligaţiile de CO2 acordată producătorilor de „nişă” sau celor care produc mai puţin de 10.000 de vehicule pe an, până la sfârşitul anului 2035.
Această clauză, uneori numită "amendamentul Ferrari", vizează în special mărcile de lux.
Aceste măsuri trebuie acum negociate cu deputaţii europeni.
"Aceasta este o mare provocare pentru industria noastră de automobile", a recunoscut ministrul francez pentru tranziţie ecologică, Agnès Pannier-Runacher, care a prezidat întâlnirea de marţi. Dar ea a estimat că este o "necesitate" în faţa concurenţei din China şi Statele Unite care au pariat puternic pe vehiculele electrice văzute ca viitorul industriei. Aceste decizii vor "permite o tranziţie planificată şi însoţită", a adăugat ministrul.