Scandalul carnii de cal a schimbat obiceiurile alimentare ale britanicilor
6 din 10 consumatori declara ca si-au schimbat lista de produse, ca rezultat al scandalului carnii de cal, potrivit unui sondaj realizat recent relateaza The Guardian.
Sondajul realizat de Populus pe un esantion de 2.064 de britanici in perioada 22-24 februarie, arata ca increderea consumatorilor a scazut cu 24%, in timp ce 30% dintre consumatori cumpara mai putina carne procesata si 24% cumpara mai putine alimente semipreparate pe baza de carne sau aleg produse vegetariene.
Alti 68% declara ca Guvernul nu a acordat destula atentie in impunerea legilor legate de etichetare, iar 50% declara ca nu au incredere ca informatiile de pe eticheta sunt exacte. Cel putin 44% declara ca sunt mai atenti la eticheta in cazul produselor din carne, iar 83% considera ca tara de origine ar trebui specificata pe eticheta produselor pe baza de carne.
Directorul executiv al companiei Which?, Richard Lloyd, a declarat ca "scandalul carnii de cal a demonstrat nevoia de schimbari urgente in modul in care este detectata frauda in domeniul alimentar si in care sunt impuse standardele. Aceste esecuri trebuie sa fie rezolvate astfel incat consumatorii sa aiba totala incredere in mancarea pe care o cumpara."
"Ministrii trebuie sa asigure ca toata lumea implicata, inclusiv propriile departamente, FSA (Food Standards Agency), industria alimentara si autoritatile locale, isi cunosc foarte bine responsabilitatile de a-i proteja pe consumatori si au dotarile necesare pentru a face acest lucru".