Salonul de la Paris a inceput cu stangul. Cum a ramas cel mai mare avion de pasageri fara o aripa
Ca sa dreaga busuiocul, Airbus a adus pentru demonstratii un alt aparat, in culorile companiei Korea Air. Oricum, industria aeronautica pare sa-si recapete avantul. In prima zi au fost vandute peste 200 de avioane.
Pe cer, baletul aerian a inceput cu spectaculoasele si asurzitoarele acrobatii ale avionului de lupta francez Rafale. Demonstratiile aviatice au fost, insa, intrerupte de averse de ploaie, care au cam stricat socotelile organizatorilor.
Presedintele Sarkozy, venit la deschidarea salonului, a laudat noul avionului de transport militar A400M.
Insa noul A400M a ramas la sol din cauza unei probleme la motor - pe care constructorul s-a grabit s-o descrie drept minora.
Ghinionul s-a invartit si in jurul super-jumbo-jetului Airbus 380, care s-a ales cu o aripa avariata in cursul unor manevre la sol. Airbus a gasit o solutie in extremis. Pentru zborul demonstrativ, a adus in graba un alt aparat in culorile companiei Korean Air.
Salonul le Bourget este un nou camp de batalie in razboiul comenzilor internationale intre cei doi mari giganti, Airbus si Boeing. Insa si China face eforturi pentru a ramane in plasa celor doi constructori consacrati.
Salonul aviatic de la Paris a inceput cu stangul. Cum a ramas cel mai mare avion de pasageri fara o aripa