Piratii somalezi, motiv de ingrijorare pentru autoritatile asiatice. Ce solutii au gasit
Pirateria este una dintre cele mai spinoase probleme pe care comunitatea internationala incearca sa o solutioneze.
Chiar daca pare desprinsa din perioada Evului Mediu, pirateria se mai practica si in zilele noastre pe scala larga, in special in apele din Sud-estul Chinei.
Populatia somaleza este recunoscuta pentru tendinta ei de dominatia ilegala pe care o exercita asupra oceanelor si a marilor.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Anul 2011 este perioada culminanta a crizei, atunci cand au fost raportate 237 de incidente in aceasta zona. Piratii prefera sa atace in zona Cornului Africii, unde somalezii sunt atrasi de resursele gasite pe navele pe care le praduiesc. Un atac recent al piratilor a vizat atacarea unui tanc petrolier de sub pavilionul Comoros.
Dupa incidentul petrecut in 20 martie 2017, capitanul tancului petrolier, Nicolas Anthony a declarat ca a simtit ca “s-a nascut pentru a doua oara” dupa ce a fost salvat de catre autoritati, noteaza National Post.
In ciuda acestor incidente, autoritatile din Asia se declara optimiste cu privire la limitarea pirateriei, spunand ca numarul actelor de piraterie si de jaf pe mare a scazut, inclusiv cele care vizeaza navele de extractie petroliera, ca urmare a masurilor aplicate de catre agentiile guvernamentale si de catre marinari, noteaza CNN.
Zona Asiei de Sud-Est reprezinta o vulnerabilitate pentru securitatea regionala intrucat exista canale navigabile stramte in interiorul carora autoritatile nu pot asigura protectie. Intocmai aceste zone sunt preferate de pirati, care pot actiona nestingheriti.
Piratii nu sunt atrasi numai de zacamintele petroliere, ci obisnuiesc sa practice rapiri pentru a putea cere despagubiri. Un astfel de incident s-a raportat anul trecut, atunci cand o astfel de rapire a fost semnalizata in Vestul Sabah, Malaezia.
Modul de operare al piratilor este unul simplu. Acestia se imbarca in barci de pescuit si se deplaseaza incet spre tinte. In tot acest timp, piratii se prefac ca sunt pescari. Atunci cand se apropie de tinta, incep sa mareasca viteza, dupa care cauta solutii pentru a se urca la bordul navei, instaurand controlul.
Pentru a limita pirateria in Indonezia, Malaezia si Filipine, oficialii au ratifiat, in 2 august 2016, Intelegerea Tripartita de Cooperare, prin care isi unesc fortele pentru a combate aceasta practica ilicita. Indeplinirea scopului pactului este garantat in cazul in care statele implicate accepta sa isi limiteze interesele politice pentru a reusi sa garanteze securitatea apelor.