Peste 1.300 de şcoli au fost distruse în Ucraina de la începutul războiului. UNICEF: „Copiii sunt tulburaţi”
Peste 1.300 de şcoli au fost distruse în totalitate în zonele controlate de guvern în Ucraina de la invazia Rusiei din 2022, iar altele au fost grav avariate, a anunţat marţi Fondul ONU pentru copii, UNICEF, informează Reuters.
Atacurile persistente înseamnă că doar o treime dintre copiii de vârstă şcolară din această zonă frecventează cursurile pe deplin, în persoană, şi mulţi uită deja ceea ce au învăţat, arată datele UNICEF, citează news.ro.
Dincolo de teritoriul Ucrainei, mai mult de jumătate dintre copiii ale căror familii au fugit din cauza războiului în şapte ţări nu sunt înscrişi în învăţământul naţional, a precizat UNICEF, care menţionează drept cauze barierele lingvistice şi sistemele educaţionale suprasolicitate.
Alegeri 2024
23:15
Al doilea partid care anunță că îl va susține pe Călin Georgescu în turul 2. „Avem şansa la un preşedinte suveranist”
22:50
Partidul care anunță că îl va susține pe Călin Georgescu, cu o condiție. „Nu am încredere în el, dar nu am alternativă”
22:33
Reacția oamenilor de afaceri după victoria obținută de Călin Georgescu în primul tur al prezidențialelor: "Un duş cu gheaţă"
22:31
Nicu Ștefănuță, mesaj de susținere pentru Elena Lasconi în turul doi: „Asta este calea pe care trebuie să o alegem”
Unele şcoli s-au confruntat cu lovituri directe, iar altele au fost închise ca măsură de precauţie în cele 18 luni de atacuri cu rachete şi artilerie asupra zonelor rezidenţiale din întreaga ţară.
„În interiorul Ucrainei, atacurile asupra şcolilor au continuat nestingherite, lăsând copiii profund tulburaţi şi fără spaţii sigure pentru a învăţa”, a declarat UNICEF.
Războiul a urmat întreruperilor din perioada pandemiei de COVID, ceea ce înseamnă că unii copii ucraineni se confruntă cu un al patrulea an şcolar consecutiv de întreruperi ale educaţiei. Ei ar trebui să se întoarcă la cursuri în această săptămână după vacanţa de vară, arată UNICEF.
„Acest lucru nu numai că i-a lăsat pe copiii ucraineni să facă eforturi pentru a progresa în educaţia lor, dar se luptă şi pentru a reţine ceea ce au învăţat atunci când şcolile lor erau pe deplin funcţionale”, a declarat Regina De Dominicis, directorul regional al UNICEF pentru Europa şi Asia Centrală.
Cam jumătate dintre profesorii ucraineni au raportat o deteriorare a abilităţilor elevilor în ceea ce priveşte limba, cititul şi matematica, iar aceştia au pierdut sentimentul de siguranţă şi prieteniile pe care şcoala le poate oferi celor care îndură războiul, a arătat reprezentanta UNICEF.