Parisul va percepe taxe de parcare mai mari pentru SUV-uri, pentru a combate „auto-bezitatea”

SUV PARIS

În lupta sa pentru reducerea poluării în capitală, Primăria Parisului urmează să impună taxe de parcare mai mari proprietarilor de SUV-uri, consilierii municipali vizând vehiculele „periculoase şi greoaie”, relatează The Guardian.

Detaliile în legătură cu taxele nu au fost anunţate, dar se va lua în considerare dimensiunea, greutatea vehiculului şi motorul acestuia, potrivit news.ro.

Vehiculele electrice şi cele ale familiilor numeroase, care au nevoie de o maşină mai mare, este de aşteptat să scape de taxele majorate, care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2024.

„De la 1 ianuarie 2024, proprietarii de SUV-uri se pot aştepta să plătească taxe mai mari pentru a parca în capitala Franţei”, a transmis Consiliul municipal într-un comunicat.

Consilierii parizieni au aprobat măsura în unanimitate luna trecută.

Citește și
Eugen Rădulescu
Eugen Rădulescu, unul dintre directorii BNR: Sistemul de impozite și taxe este un ''şvaiţer'' cu multe scutiri și bonificații
Xi Jinping a făcut cea mai mare restructurare a armatei chineze din ultimul deceniu. Strategia din spatele deciziei sale

Oficialii spun că numărul de SUV-uri din oraş a crescut cu 60% în ultimii patru ani şi acum reprezintă 15% din cele 1,15 milioane de vehicule private parcate în Paris în fiecare seară. Ei speră că majorarea taxelor va împiedica creşterea numărului acestora şi va încuraja deţinerea de vehicule mai uşoare.

Frédéric Badina-Serpette, un consilier din cadrul partidului ecologist EELV, care a propus majorarea taxelor, a declarat: „Ne-am dori ca oraşul Paris să modifice preţul parcărilor cu plată, pe un principiu progresiv, în funcţie de greutatea şi dimensiunea vehiculelor”. El a spus că scopul este „să se concentreze pe o absurditate: auto-bezitatea, creşterea de neoprit a greutăţii şi dimensiunilor vehiculelor care circulă în oraşe şi în special în Paris”.

David Belliard, viceprimar responsabil pentru spaţiul public şi politica de mobilitate, a spus că SUV-urile sunt nepotrivite într-un mediu urban. „Nu există poteci de pământ, drumuri de munte… SUV-urile sunt absolut inutile la Paris. Mai rău, sunt periculoase, greoaie şi folosesc prea multe resurse pentru fabricare”, a spus Belliard.

Cu toate acestea, Pierre Chasseray, un purtător de cuvânt al grupului de apărare a şoferilor 40 millions d'Automobilistes, a declarat că numărul SUV-urilor a crescut deoarece familiile mai numeroase le-au cumpărat pentru a-şi înlocui vehiculele de tip microbuz.

„Sunt vehicule de familie... folosite pentru a pleca în weekend sau în vacanţă. Ne bucurăm de o mică minoritate a populaţiei urbane care a decis să facă din SUV simbolul luptei împotriva poluării”, a spus Chasseray pentru Le Parisien.

Şi la Lyon, autorităţile au anunţat taxe de parcare mai mari în funcţie de greutatea vehiculului începând de anul viitor, iar Grenoble este de aşteptat să introducă o schemă similară.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO A comis-o! Mihai Stoica, plin de sânge la sărbătoarea de titlu a FCSB-ului
FOTO A comis-o! Mihai Stoica, plin de sânge la sărbătoarea de titlu a FCSB-ului
Citește și...
Români stabiliți în Anglia, despre costul traiului de la noi: „Triplu”. Câți bani cheltuie lunar o familie din România
Români stabiliți în Anglia, despre costul traiului de la noi: „Triplu”. Câți bani cheltuie lunar o familie din România

Traiul tot mai scump ne determină să fim foarte atenți cu cheltuielile. Potrivit INS, peste 85% din banii câștigați de o familie obișnuită se duc acum pe cumpărături de strictă necesitate, taxe, și facturi.  

Eugen Rădulescu, unul dintre directorii BNR: Sistemul de impozite și taxe este un ''şvaiţer'' cu multe scutiri și bonificații
Eugen Rădulescu, unul dintre directorii BNR: Sistemul de impozite și taxe este un ''şvaiţer'' cu multe scutiri și bonificații

Sistemul de impozite și taxe este un ''şvaiţer'' cu multe scutiri și bonificații. A spus-o joi unul dintre directorii Băncii Naționale.

Sute de taximetriști au ieșit în stradă și protestează în mai multe orașe din țară. Revendicările și nemulțumirile acestora
Sute de taximetriști au ieșit în stradă și protestează în mai multe orașe din țară. Revendicările și nemulțumirile acestora

Sute de taximetrişti au protestat, marți, în mai multe oraşe, nemulţumiţi de concurența făcută de transportul alternativ. Șoferii susţin că firmele respective nu plătesc aceleaşi taxe, au tarife variabile și îi lasă pe ei fără clienţi.

Recomandări
Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”
Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”

După opt secole de totalitarism, poporul rus “are supunerea interiorizată în genele sale istorice”, și e gata să își activeze oricând “instinctul de invadare”, pentru că “este învățat să cucerească lumea”.

Pacienții români, trimiși de la spitalele de stat la cele private. Cum se întâmplă, de fapt, în alte țări din UE
Pacienții români, trimiși de la spitalele de stat la cele private. Cum se întâmplă, de fapt, în alte țări din UE

În multe state, medicii lucrează și la stat și la privat, iar interzicerea acestei practici ar goli spitalele publice. Doar că în alte țări, situația este bine reglementată și pacienții nu sunt forțați să meargă la privat.

Ca să prindă viteză în cursa pentru Primăria Capitalei, liberalul Sebastian Burduja a venit cu motocicleta să se înscrie
Ca să prindă viteză în cursa pentru Primăria Capitalei, liberalul Sebastian Burduja a venit cu motocicleta să se înscrie

Ca să prindă viteză în cursa pentru primăria Capitalei, liberalul Sebastian Burduja a venit cu motocicleta să își depună candidatura.