LOST. Avionul din Malaysia ziua 38. Un robot va fi trimis in cautarea aeronavei, dupa descoperirea unei pelicule de carburant
Australia se pregateste sa trimita pe fundul marii un robot submarin in cautarea epavei avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines, disparut la 8 martie in sudul Oceanului Indian.
Urmariti acest subiect si pe Twitter: @StirileProTV
Anuntul a fost facut luni, cu precizarea ca o pelicula de carburant a fost detectata in zona de cautare, potrivit Mediafax.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Nava Ocean Shield isi va incheia operatiunile de detectare a semnalelor emise de cutiile negre luni "si va mobiliza vehiculul autonom submarin Bluefin-21 imediat ce va fi posibil", a declarat coordonatorul operatiunilor de cautare, Angus Houston, in cadrul unei conferinte de presa.
Ultimul semnal acustic care ar putea proveni de la cutiile negre a fost captat in urma cu sase zile, a precizat oficialul. Emitatoarele au, teoretic, o durata de viata de circa 30 de zile si probabil ca au ajuns la expirare, zborul MH370 fiind disparut de 38 de zile.
Ocean Shield a detectat, duminica seara, o pelicula de carburant in zona de cautare restransa in jurul semnalelor detectate in urma cu peste o saptamana, a adaugat Angus Houston. Au fost colectati doi litri si au fost analizati, dar rezultatele vor fi cunoscute abia peste cateva zile, a declarat el, precizand ca acest carburant nu pare sa provina de la un vapor.
"Originea peliculei ramane de stabilit dar ea este la circa 5.500 de metri (...) de zona restransa definita plecand de la captarea semnalelor" in urma cu circa zece zile, a declarat oficialul. Din 5 aprilie, Ocean Shield a captat de patru ori intr-o zona restransa, pe traiectoria estimata a avionului Boeing 777, semnale acustice a caror frecventa corespunde celei a balizelor care se declanseaza in caz de scufundare a cutiilor negre.
Mobilizarea robotului submarin Bluefin-21 "poate foarte bine sa ne aduca intr-o noua etapa catre identificarea vizuala, deoarece acesta are capacitatea de a depista fragmente pe fundul oceanului", a subliniat Angus Houston, adaugand insa ca procesul va fi unul lung si laborios.
Bluefin-21 are forma unei torpile lungi de 4,93 metri si este echipat cu un sonar. Daca sonarul capteaza un semnal, Bluefin-21 va fi ridicat la suprafata, echipat cu o camera de luat vederi si trimis din nou sub apa. Aparatul nu poate fi echipat in acelasi timp cu un sonar si o camera de luat vederi.
Robotul cantareste circa 750 de kilograme si poate ramane sub apa timp de 20 de ore, dar nu poate opera decat pana la 4.500 de metri sub apa, adancimea de la care proveneau semnalele detectate.