"Jungla" din inima Europei. Britanicii cer interventia ARMATEI pentru miile de imigranti care au asediat Eurotunelul

×
Codul embed a fost copiat

Presa britanica acuza autoritatile franceze ca au pierdut controlul asupra miilor de imigranti care au luat cu asalt Eurotunelul care leaga Regatul Unit de Franta.

Pentru a treia noapte consecutiva, sute de imigranti au incercat sa treaca prin Eurotunelul de sub Canalul Manecii, pentru a ajunge din Calais, Franta in Marea Britanie. Politia franceza e panicata si a pierdut controlul relateaza Daily Mail, sustinand ca unele voci din Marea Britanie cer chiar trimiterea armatei pentru a rezolva criza care ia amploare.

Potrivit presei britanice, peste 4000 de imigranti au incercat, in ultimele 3 zile, impinsi de disperare, sa sara gardurile si sa urce in trenuri pentru a intra in Marea Britanie prin Kent. Pana acum 150 de imigranti au trecut cu mai multe trenuri in regat, insa este un pariu mortal: de la inceputul lunii iunie, noua imigranti ilegali si-au pierdut viata in interiorul tunelului de sub Canalul Manecii sau incercand sa patrunda in acesta.

Premierul britanic, David Cameron, acuzat ca a esuat in a gestiona criza a dat la randul sau vina pe "roiul de oameni" care traverseaza Mediterana, dar a cerut solutii diplomatice, nu radicale pentru solutionazarea crizei.

Citește și
gard uk- getty
Marea Britanie urmeaza exemplul Ungariei si construieste "Inelul de Otel" pentru a opri afluxul de imigranti ilegali
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Tunelul de sub canalul Manecii este asaltat de saptamani intregi de mii de imigranti pregatiti de orice ca sa ajunga in Marea Britanie, tara pe care o vad ca pe un fel de "Eldorado". Situatia s-a acutizat dupa ce in noaptea de marti spre miercuri un imigrant sudanez a fost ucis in haosul creat, zdrobit de un camion.  Parlamentarul britanic Andrew Percy a cerut chiar interventia armatei pentru rezolvarea situatiei.

Miile de imigranti iligali ajunsi in Calais recurg la gesturi disperate: sar gardurile de protectie din zona Tunelului pentru a urca in trenurile aflate in miscare sau se ascund sub camioane pentru a urca in trenuri. Nici numarul sporit al fortelor de ordine trimise in zona de politia franceza sau masurile de siguranta suplimentate de Eurotunel nu i-au putut opri pe imigranti.

"De la aparitia imigrantilor ilegali in Calais, Eurotunelul, dincolo de obligatiile contractuale, a investit masiv in mijloace fizice (baraje, iluminat, camere de supraveghere, bariere cu infrarosu) si umane de protectie la terminalul de la Coquelles: peste 160 milioane de euro, dintre care 13 milioane de euro in prima jumatate a anului 2015", a precizat Eurotunel.

Joi, reprezentantii Eurotunel au facut referire la o noapte mai putin intensa decat cele anterioare, in conditiile in care intre 1.500 si 2.000 de tentative de trecere s-au inregistrat, in medie, in ultimele cateva saptamani. Securizarea zonei este 'foarte bine coordonata cu noile echipe (de forte de ordine) sosite ieri (miercuri) seara', a subliniat un purtator de cuvant al operatorului tunelului.

Pentru a spori securitatea, ministrul de interne francez, Bernard Cazeneuve, a anuntat miercuri suplimentarea efectivelor de securitate cu 120 de politisti pentru a consolida contingentul de 300 de agenti deja desfasurat in teren. Un reporter AFP la fata locului a vazut miercuri seara sute de imigranti incercand sa intre peste tot, in zona in care se afla Eurotunelul (cu o suprafata de 650 de hectare).

Cum e vazuta criza de publicatiile britanice

''Trimiteti armata!'', titreaza pe prima pagina publicatia Daily Mail, care consacra cinci pagini ''catastrofei de la Calais''. ''Noi l-am impiedicat pe Hitler sa intre. De ce guvernantii nostri slabi nu reusesc sa stopeze cateva mii de imigranti extenuati'', se intreaba cotidianul citat. ''Iata de ce este vina francezilor'', titreaza un alt articol din Daily Mail, care acuza Parisul de ''cinism''.

The Sun, cotidianul cel mai citit din Marea Britanie, cere o interventia britanica mai energica, adaugand ca ''anarhia de la Calais este o rana purulenta pe fata Europei''. ''Franta nu este prezenta acolo. Politistii ei sunt depasiti si prefera in orice caz sa ne arunce noua responsabilitatea'', mentioneaza The Sun, care a decis sa livreze pizza automobilistilor blocati pe autostrazile din Kent, comitatul britanic in care se afla iesirea Eurotunelului.

''Trimiteti armata pentru a stopa invazia de imigranti!'', scrie la randul sau Daily Express. Potrivit acestui tabloid, care i-a sustinut pe Nigel Farage si partidul sau eurofob (UKIP) la alegerile parlamentare din luna mai, este ''evident ca francezii au esuat in a tine sub control migrantii vagabonzi''. Tonul articolelor este mai putin vehement in cotidiane precum The Times, The Guardian si The Independent.

' 'Problema Calais' nu poate fi reglementata la Calais pentru ca nu este o problema a acestei localitati. Nu este decat o mica parte a unei probleme europene sau mondiale, contra careia nu exista o solutie clara'', scrie corespondentul publicatiei The Independent la Paris. Marea Britanie ''ar putea primi pe fiecare imigrant din jungla de la Calais fara macar sa se observe. Nu ar fi decat o picatura de apa intr-un ocean. Criza este in alta parte si nu poate fi rezolvata de guverne izolate'', estimeaza The Times.

Cum s-a ajuns in aceasta situatie

Cateva mii de refugiati traiesc in conditii extrem de precare in tabara improvizata din Calais (nordul Frantei), asa-numita 'jungla'. Au reusit sa ajunga in Europa, infruntand adesea mari pericole pe drum, doar pentru a sfarsi blocati in portul din nordul Frantei. O analiza a agentiei germane DPA incearca sa raspunda la intrebarea de ce atat de multi refugiati sunt dispusi sa-si riste viata pentru a trece in Marea Britanie, relateaza Agerpres.

"Pentru multi, Marea Britanie nu este atat mult-doritul Eldorado, cat mai degraba o decizie luata din lipsa de alternative", este concluzia asociatiei crestine de ajutor Secours Catholique, dupa chestionarea unor refugiati cu privire la motivele calatoriei lor. In sinteza, raspunsurile au indicat urmatoare motive:

►Criza refugiatilor in Franta: Sistemul de azil in Franta a fost puternic criticat, mai ales de comisarul pentru drepturile omului al Consiliului Europei, Niels Muiznieks. Procesarea cererilor de azil dureaza mult, iar in centrele de cazare pentru refugiati exista locuri doar pentru mai putin de jumatate dintre solicitanti, ceea ce inseamna ca pana si refugiati cu acte legale sunt lasati in strada. In aceasta situatie, multi refugiati nici macar nu incearca sa depuna cerere de azil in Franta.

► Situatia economica: Tarile din sudul Europei, unde multi dintre refugiati pun pentru prima data piciorul pe continent, au rate ridicate ale somajului. Franta continua sa raporteze cifre record de someri. Economia Marii Britanii are o crestere solida, iar somajul este de doar 5,6%, de doua ori mai mic decat in Franta. Multi refugiati spera, de aceea, ca le va fi mai usor sa gaseasca un loc de munca in Marea Britanie.

►Situatia refugiatilor in Marea Britanie: Imigrantii din Calais sunt adesea descurajati de conditiile din alte state ale Uniunii Europene, fie din lipsa locurilor de cazare, fie din cauza discriminarii sau a faptului ca foarte putine cereri de azil sunt acceptate. 'Conditiile de admisie in Marea Britanie sunt mai avantajoase decat in alte state europene', a explicat primarul din Calais, Natacha Bouchart. In 2014, in Marea Britanie 41% dintre cererile de azil au fost aprobate, un procent mult mai ridicat decat in Germania sau Franta. Cu toate acestea, mult mai putini solicitanti de azil reusesc sa ajunga in Marea Britanie. Organizatii de ajutor precum Crucea Rosie britanica subliniaza ca, in aceasta tara, legislatia in materie de azil nu este mai putin stricta decat in alte state.

►Bariera lingvistica: Multor refugiati le vine mai usor sa vorbeasca limba engleza decat sa invete franceza, de exemplu. Unii mai spera ca prietenii, familia sau compatriotii aflati deja in Marea Britanie le vor facilita adaptarea la viata in exil.

► Ignoranta: Multi oameni nu detin informatii suficiente despre regulile de azil in UE. Nu cunosc ce drepturi au sau unde pot gasi sprijin. Multe informatii vin din propaganda de la om la om: multi refugiati le-au povestit celor de la Secours Catholique ca primisera recomandari de alti imigranti care isi exprimasera dorinta ferma de a ajunge in Marea Britanie.
 

Sursa foto: Agerpres

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Invazie in Sicilia. Peste 1.200 de imigranti din Africa si Orientul Mijlociu au debarcat in insula italiana intr-o singura zi
Invazie in Sicilia. Peste 1.200 de imigranti din Africa si Orientul Mijlociu au debarcat in insula italiana intr-o singura zi

Autoritatile italiene se confrunta cu un val de refugiati veniti pe calea marii.

Marea Britanie urmeaza exemplul Ungariei si construieste
Marea Britanie urmeaza exemplul Ungariei si construieste "Inelul de Otel" pentru a opri afluxul de imigranti ilegali

Marea Britanie urmeaza exemplul Ungariei si construieste un gard pentru a opri afluxul de imigranti ilegali. Constructia va avea aproape 3 metri inaltime si se va intinde pe o distanta de 3,2 kilometri.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.