Iris Apfel, un simbol al universului modei, a murit la vârsta de 102 ani
Excentrica Iris Apfel, un simbol al universului modei din New York, subiect de expoziţii şi vedetă pe Instagram, a murit vineri, la vârsta de 102 ani, a anunţat contul său oficial de pe reţeaua de socializare.
„Iris Barrel Apfel, 29 august 1921 - 1 martie 2024”, se poate citi în postarea însoţită de o fotografie cu ea îmbrăcată într-o rochie lungă cu model auriu şi ochelari mari negri.
Iris Apfel a fost activă pe reţea cu o zi înaintea decesului.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Autoproclamata "starletă geriatrică" din Queens semnase recent pentru o colecţie H&M, după mai multe colaborări, printre care amintim Citroën, Magnum, Happy Socks, MAC.
Cu 2,9 milioane de abonaţi pe Instagram, centenara continua să asiste la prezentările marilor creatori de modă şi defila cu imensul ei zâmbet roşu carmin în scaunul cu rotile.
Născută în 1921 într-o familie de evrei din Queens, New York, Iris Apfel a studiat istoria artei. În calitate de designer de interior, a participat la renovările Casei Albe pentru nouă preşedinţi, de la Harry Truman la Bill Clinton.
Timp de zeci de ani, Iris Apfel a adunat o colecţie de haine de la cei mai mari designeri ai secolului XX, cu care a umplut două etaje ale apartamentului ei din Park Avenue.
În 2005, Muzeul Met din New York a dedicat o retrospectivă garderobei sale. În privinţa celebrelor sale bijuterii, ea a spus că se "aproviziona" de la Tiffany, dar şi din bazarurile din Harlem.
"Într-o zi, cineva mi-a spus: "Nu eşti drăguţă şi nu vei fi niciodată. Dar nu contează. Ai ceva mult mai important: ai stil", avea obiceiul să spună.
În 2016, a fost în acelaşi timp subiectul unei expoziţii la Bon Marche din Paris, faţa unei noi campanii publicitare Citroën, precum şi a unui brand australian de pret-a -porter, Blue Illusion.
Această fashionistă a fost subiectul unui documentar din 2014, regizat de Albert Maysles,"Iris".
În 2015, după 67 de ani de convieţuire, şi-a pierdut soţul, Carl, un industriaş din domeniul textil, care a murit la vârsta de 100 de ani.
Fană a siluetelor colorate, Iris Apfel le-a cerut femeilor să renunţe la "uniforma colanţi sau blugi negri cu pulover, botine şi geacă de piele".
Mantra sa fost:"Îndrăzneşte să fii diferit!"