Întârzierile prea mari au determinat Austria să decupleze compania maghiară de stat de la rețeaua feroviară vestică
Sătulă de întârzieri, compania feroviară austriacă OBB a decuplat, temporar, trenurile companiei maghiare de stat de la rețeaua feroviară vestică.
Măsura afectează mai multe rute din Ungaria, dar și din România, spre orașe austriece și germane.
Dacă, până acum, călătorii puteau ajunge la Munchen ori Linz fără să mai schimbe trenurile, acum sunt nevoiți să facă asta.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Compania austriacă de căi ferate OBB a decis să nu mai permită trenurilor maghiare să-și continue drumul spre vestul Europei, din cauza întârzierilor mari pe care le acumulau pe drumul spre Viena. Printre garniturile nevoite să rămână în gara din Budapesta se numără și unele care pleacă din România.
Călător: ”Aveam deja o întârziere de 20 de minute în Sighișoara. Până aici, trenul ăsta a întârziat 90 de minute, iar conductorul le-a spus tuturor să coboare din tren.”
Practic, trenurile maghiare ajung în Viena cu întârzieri atat de mari încât dau peste cap programul pe căile ferate austriece.
Maghiarii au fost avertizați de mai multe ori că le provoacă neplăceri austriecilor, dar n-au găsit o rezolvare. Așa că Viena a decis să deconecteze toate trenurile companiei maghiare de la rețeaua căilor ferate vest-europene.
Călător: ”Controlorul ne-a spus că ar trebui să ne transferăm în Viena, pentru că trenul merge doar până acolo. I-am arătat semnul care spune că merge la Munchen, dar mi-a arătat și el, pe telefon, că trenul merge doar până la Viena”.
Asta înseamnă că legătura directă dintre Budapesta și Munchen, Linz sau Salzburg nu mai funcționează, iar pasagerii vor fi nevoiți să schimbe garnitura în Viena.
Călător: ”Pe acest fir, peste un milion de pasageri circulă în fiecare an. Bine fac, pentru că (trenul) e mijlocul de transport cel mai prietenos cu mediul atunci când călătorești de-a curmezișul Europei, iar această linie e poarta Ungariei în Europa.”
Unele garnituri care întârzie în drumul spre Austria și Germania pleacă din România, iar în ultimul an au fost înregistrate mai multe incidente, din cauza defecțiunilor de pe calea ferată.