Influencer la 85 de ani, cu milioane de urmăritori. ”Doamne, ce bună e!”
Distracția nu are vârstă, mai ales când vine vorba de rețelele de socializare - o demonstrează din plin bunicii influenceri.
Mai mulți seniori din Statele Unite, cu milioane de urmăritori pe Facebook, TikTok sau Instagram, povestesc cum au reușit să devină ”noua” generație de vedete pe social media.
Bine ați venit în ”Casa Pensionarilor!”. Aici locuiesc 6 actori simpatici și plini de energie, toți cu vârste între 70 și 85 de ani. Episoadele în care fac glume - mai ales pe seama societății din ziua de azi - le-au adus peste 5 milioane de urmăritori. Sunt ajutați sa realizeze filmulețele și de o casă de producție, iar cu ajutorul contractelor de publicitate și-au asigurat o pensie destul de mare, pentru mulți ani de acum înainte.
De altfel, întreaga piața a creatorilor de conținut de pe rețelele de socializare se estimează că ajunge la 480 miliarde de dolari până la finele anului.
”Băieții bătrâni” - așa cum este cunoscut un alt grup de seniori, de data aceasta de 4 bărbați, au reușit să adune 11 milioane de următoritor pe TikTok.
Un alt exemplu este Linn Davis, care la 74 de ani postează videoclipuri cu rețete, pe care reușeste să le prezinte într-un stil extrem de amuzant. Așa că ajuns la peste 15 milioane de urmăritori.
”Doamne, ce bună e!”.
Hellen, în vârstă de 62 de ani, spune că ideea de posta videouri pe rețelele sociale i-a venit în timpul pandemiei. Iar acum are deja un milion de urmăritori.
Hellen: ”Este intimidant când te gândești la atât de mulți oameni, cam cât populația unui oraș”.
”Reporter CNN: A existat un punct anume în care ceea ce faci s-a transformat mai degrabă într-o afacere?
Hellen: Unii oameni m-au întrebat cum am făcut această tranziție? Cum mi-am dat seama de ce trebuie făcut? Așa că m-am gândit să fac un tutorial despre asta. Și acesta a fost punctul de cotitură pentru mine, pe rețelele de socializare”.
Hellen nu câștigă bani din contracte de publicitate, dar tutorialele ei pot fi urmărite contracost. Și dacă la început cursurile în care îi învăța pe alții să facă videoclipuri pentru social media erau urmărite de cei de vârsta ei, acum spune că are din ce în ce mai mulți cursanți foarte tineri.
”Este în regulă să îmbătrânești, chiar mă simt mai autentică”
Hellen: ”Mă pricep foarte bine la tehnologie. Probabil mai bine decât mulți tineri. Așa că trebuie să vă spun că este în regulă să îmbătrânești, chiar mă simt mai autentică, nu mi-e frică să fiu eu însumi și cred că ăsta este un lucru foarte util în special pe rețelele sociale”.
Debra Rapoport, influencer: ”De asemenea, (rețelele sociale) te pun în legătură cu multe comunități. Am mai mulți prieteni decât pot număra și mai mulți prieteni care au 25 sau 30 de ani decât de 75, 80 de ani”.
Debra, în vârstă de 58 de ani, are 60.000 de prieteni pe Instagram, unde își prezintă creațiile vestimentare - toate create din materiale reciclate.
”- De ce crezi că oamenii sunt interesați de tine?
- Cred că tinerii tânjesc după autenticitate. Și asta încerc să încurajez.
- Să fii mai în vârstă este de fapt un atu pe rețelele sociale?
- Categoric! Și nu numai pe rețelele sociale, ci și în viață. Nu mi-e frică la 78 de ani să mă expun și să spun, sunt cine sunt, asta fac. O fac de foarte mult timp și nu intenționez să mă opresc”.