Ies la iveală noi detalii despre submersibilul Titan. Ce s-a întâmplat cu câteva zile înainte de implozia devastatoare
Submersibilul Titan a suferit un incident grav cu câteva zile înainte de implozia care i-a ucis pe cei cinci pasageri ai săi în iunie 2023, în timpul unei explorări a epavei Titanicului, informează AFP.
În faţa reprezentanţilor Pazei de Coastă americane, care desfăşoară audieri începând de luni în cadrul investigaţiilor lor privind accidentul mortal, fostul director ştiinţific al companiei care a operat acest dispozitiv de scufundări marine, Steven Ross, a explicat că o scufundare a submersibilului Titan a trebuit să fie "întreruptă" din cauza unei "defecţiuni pe platforma acestuia, care a necesitat mult timp pentru a fi corectată".
Potrivit acestuia, atunci când submersibilul a ieşit la suprafaţă, s-a înclinat şi "prova sa era îndreptată în sus", pe verticală.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Prezent alături de alţi patru pasageri în dispozitivul de scufundare, Steven Ross a povestit despre "cutremurul" care a urmat în acele momente, deoarece "înăuntru nu exista nimic de care să te poţi ţine". Pilotul din acea zi, Stockton Rush, directorul OceanGate, "s-a izbit de peretele din spate, restul pasagerilor s-au prăbuşit pe podea", iar unul dintre ei s-a trezit "atârnat cu capul în jos", a declarat Steve Ross.
Nu au existat răniţi, dar incidentul a fost "neplăcut" şi a durat "cel puţin o oră", a adăugat el.
Potrivit lui Steven Ross, directorul Stockton Rush a fost "supărat" de ceea ce s-a întâmplat.
Patronul companiei OceanGate a făcut parte din echipajul de cinci persoane care au murit după ultima scufundare a submersibilului, pe 18 iunie 2023, realizată pentru a observa epava Titanicului.
Contactul cu submersibilul a fost pierdut la mai puţin de două ore după începerea scufundării. O amplă operaţiune de căutare a fost lansată pentru a îi salva pe cei cinci pasageri, dar, la scurt timp după scufundare, submersibilul a fost distrus de o "implozie catastrofală", ucigându-i pe toţi cei cinci oameni pe loc, inclusiv pe cercetătorul francez Pierre-Henri Nargeolet, în vârstă de 77 de ani şi supranumit "Domnul Titanic".
Celelalte persoane care au murit la o distanţă de 640 de kilometri de coastele Canadei au fost directorul OceanGate Expeditions, Stockton Rush, în vârstă de 61 de ani, Shahzada Dawood, un om de afaceri pakistanezo-britanic în vârstă de 48 de ani, fiul său Suleman, în vârstă de 19 ani, şi un explorator britanic în vârstă de 68 de ani, Hamish Harding.
Mai multe polemici cu privire la posibile neglijenţe au apărut foarte repede după acel accident, în special în ceea ce priveşte hubloul submersibilului, care, din punct de vedere tehnic, nu putea rezista la adâncimi atât de mari. Familia exploratorului francez a dat în judecată compania OceanGate în Statele Unite, solicitând despăgubiri de 50 de milioane de dolari pentru neglijenţă.