Cum a fost posibilă tragedia de la bordul Singapore Airlines. Este printre cele mai sigure companii aeriene din lume
Se face anchetă după ce 229 de oameni care zburau cu avionul de la Londra la Singapore au trecut prin momente de groază.
O persoană a murit, iar peste 70 au fost rănite, după ce aeronava a intrat într-o zonă cu turbulențe severe.
În urma incidentului, piloții au fost nevoiți să devieze de la traseu. Ei au aterizat de urgență în Bangkok, unde victimele au primit ajutor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Guvernul din Singapore a anunțat că va trimite o echipă de anchetatori în Thailanda. Aceștia vor fi ajutați de experți în domeniul aviației din Statele Unite.
Atenție, urmează imagini care vă pot afecta emoțional!
Avionul Boeing al companiei Singapore Airlines a fost zguduit puternic de turbulențe severe deasupra Myanmar-ului și a Mării Andaman. La bord se aflau 211 pasageri și 18 membri ai echipajului.
Andrew Davies, pasager: „Bunurile oamenilor, perne, cești de ceai, farfurii și multe alte lucruri zburau pur și simplu prin cabină".
Cordelia Lynch, corespondent Sky News: „Conform datelor turnului de control, avionul a coborât mai bine de 1.800 de metri în mai puțin de 5 minute. Decolase de pe aeroporul Heathrow din Londra și se îndrepta spre Singapore, dar piloții au fost nevoiți să efectueze o aterizare de urgență”.
Pe aeroportul din Bangkok, acolo unde piloții au fost nevoiți să aterizeze de urgență, aeronava a fost înconjurată de zeci de ambulanțe pentru a prelua răniții.
Kittipong Kittikachorn, general manager, Aeroportul Suvarnabhumi: „La aterizarea avionului pe Aeroportul Suvarnabhumi, personalul medical s-a grăbit să intre în cabină. Aceștia au găsit numeroși pasageri răniți și unul decedat. A fost activat imediat planul de urgență".
Aproape de pistă au fost instalate corturi de triaj, pentru a le acorda primul ajutor zecilor de pasageri răniți. Unii și-au putut continua în cele din urmă călătoria, în timp ce alții au rămas internați în spitalele din Bangkok.
Ministerul Transporturilor din Singapore a deschis o anchetă și a trimis în capitala Thailandei experți în domeniul aviației. Totodată, Consiliul pentru Siguranța Transporturilor din Statele Unite va trimite consilieri tehnici pentru a sprijini echipa din Singapore.
Peter Goelz, fost director al Consiliului pentru Siguranța Transporturilor din SUA: „Acest incident tragic va fi investigat pentru a vedea dacă piloții au fost avertizați că intră într-o zonă periculoasă".
Emil Dobrovolschi, pilot: „Cu siguranță au întâlnit o zonă de turbulență în aer clar așa numita CAT („clear air turbulence”), pentru că altfel m-aș fi așteptat la echipajul de comandă, la piloți să fi aprins semnalul legați centurile. Moment în care se face și un anunț la pasageri și pur și simplu toată lumea este așezată cu centurile cuplate. Faptul că au fost așa de mulți răniți îmi arată că aceste pregătiri nu au fost efectuate și că oamenii au fost prinși pe nepregătite".
Centura de siguranță poate face diferența dintre viață și moarte, insistă specialiștii.
Andreea Fried, instructor însoțitori de zbor Școala Superioară de Aviație: „În primul rând, să stea așezați cu centurile cuplate și să asculte instrucțiunile noastre ca și însoțitori de bord, dar mai ales ale celor din cockpit, ale piloților”.
Singapore Airlines este considerată una dintre cele mai sigure companii aeriene din lume. Singurul accident grav în care a mai fost implicată compania s-a întâmplat în anul 2000, când un avion s-a prăbușit în Taiwan și 83 dintre pasagerii aflați la bord au murit.