Campania electorala s-a mutat pe Twitter, in Statele Unite
Statele Unite sunt cuprinse de febra campaniei electorale de la jumatatea mandatului, iar batalia este mai disputata ca oricand. Pentru prima oara, confruntarile nu se mai poarta doar in mitinguri si dezbateri TV, ci si pe Twitter.
In maximum 140 de caractere, politicienii isi provoaca, denunta ori descalifica rivalii.
La cate zeci de milioane de americani navigheaza curent pe Internet, adaptarea era, ce-i drept, inevitabila.
O scena cu potential de a deveni viral pe Internet, desprinsa dintr-o campanie parca mai inversunata ca niciodata este aceea in care partizanii liderului majoritatii democrate din Senat, Harry Reid, se imbrancesc cu sustinatorii rivalei republicane, Sharron Angle.
Dupa ce simpatizantii s-au mai racorit, confruntarea s-a mutat, cu intensitate sporita, pe Twitter. Scurt si sugestiv, consilierul candidatei republicane a tastat in goana: "Priviti aici cum lingaii lui Reid urla si huiduie!".
Sa nu credeti ca democratii se lasa mai prejos. Harry Reid a denuntat si el pe Twitter: "Sharron Angle batjocoreste asigurarea medicala pentru autism", cu trimiterea de rigoare la dovada, o declaratie a impricinatei.
Michael Leahy, un activist republican, este un adept infocat al campaniei electorale duse pe retelele de socializare. El chiar i-a identificat pe cei mai populari politicieni conservatori, in functie de cati oameni le urmaresc postarile pe Twitter.
Cu peste 250.000 de cititori fideli, fosta candidata la vicepresedintie, Sarah Palin se detaseaza net.
Expertii cred ca fenomenul infruntarii pe Internet va lua tot mai mare amploare, cucerind rapid politica de pretutindeni.