Bucati din epava avionului EgyptAir, gasite in "mai multe locuri" in Mediterana. Cutiile negre NU se afla printre ele
Printre bucatile aeronavei EgyptAir descoperite miercuri nu se afla si cutiile negre, cruciale pentru a stabili cauzele tragediei de luna trecuta, din Marea Mediterana, soldata cu 66 de morti, relateaza BFMTV.
Anchetatorii aflati la bordul vasului John Lethbridge, contractat de Guvernul egiptean pentru a cauta epava avionului EgyptAir prabusit in Marea Mediterana in urma cu circa o luna, incep sa traseze o harta a resturilor descoperite miercuri, a anuntat comisia de ancheta de la Cairo, citata de BBC News. Abia dupa aceea autoritatile vor incepe sa recupereze bucatile gasite, relateaza news.ro.
Potrivit unor experti citati de BBC News. Daca resturile sunt imprastiate pe o raza mare, inseamna ca avionul s-a rupt in aer. Daca zona este mai restransa, inseamna ca aeronava a lovit mai intai apa, dupa care s-a dezmembrat. De asemenea, anchetatorii vor analiza ce lipseste. De exemplu, daca motoarele sau coada se afla la distanta de circa trei kilometric, atunci s-au desprins in aer.
Deocamdata, anchetatorii nu au localizat cutiile negre ale aeronavei. La inceputul acestei luni, echipele de cautare au anuntat ca au detectat semnalul de la una dintre ele. Bateriile care le permit cutiilor negre sa emita semnale se vor termina pe 24 iunie, au avertizat expertii.
In total 66 de persoane se aflau la bordul aeronavei Airbus A320 in momentul in care s-a prabusit, pe 19 mai, in timpul ce efectua un zbor de la Paris la Cairo. Avionul a disparut de pe ecranele radarelor grecesti si egiptene, aparent fara sa fi trimis un semnal SOS.
Comisia egipteana de ancheta a anuntat ca anchetatori, aflati la bordul unui vas care ia parte la cautari in zona, incearca, in prezent, sa traseze o harta cu punctele in care se gasesc fragmentele epavei.
Comisia a anuntat de asemenea ca nava, John Lethbridge, a trimis deja anchetatorilor primele imagini cu epava. Cauza prabusirii este inconjurata in continuare in mister.
Echipe de cautare au anuntat luna aceasta ca au fost detectate semnale provenind de la una dintre "cutiile negre" ale avionului. Ipoteza unui atac terorist nu este exclusa, insa nicio grupare nu a revendicat doborarea avionului. Potrivit unor analisti, o eroare umana sau o defectiune tehnica sunt de asemenea luate in calcul.
Date de zbor au aratat ca detectoare de fum au fost declansate in toaleta si in compartimentul avionic cu cateva minute inainte de pierderea semnalului avionului. Potrivit anchetatorilor greci, aeronava a virat 90 de grade la stanga, iar apoi 360 de grade la dreapta, a pierdut altitudine, de la 11.300 de metri la 4.600 de metri, iar apoi la 3.000 de metri, si a disparut de pe ecranele radarelor.