Tragedia feroviara din Italia putea fi evitata. Cine este de vina pentru accidentul soldat cu 27 de morti si 50 de raniti
Bilantul coliziunii a doua trenuri de pasageri in sudul Italiei a crescut la 27 de morti si 50 de raniti, a anuntat miercuri agentia de presa italiana ANSA.
Tragedia feroviara din Italia, cauzata de un cumul de factori, printre care faptul ca unul dintre trenuri avea intarziere
Autoritatile italiene incearca sa stabileasca in continuare cauzele accidentului feroviar de marti, care s-a soldat cu 27 de morti, iar primele indicii par sa sugereze un cumul de factori: unul dintre trenuri avea intarziere, ambele circulau cu viteza maxima, in zona in care a avut loc accidentul vizibilitatea este aproape zero, iar sistemul de comunicare a ceea ce se intampla pe sine este depasit, relateaza Il Fatto Quotidiano.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Seful Politiei Feroviare din Puglia, Giancarlo Conticchio, a declarat ca principala cauza a tragediei a fost o eroare, dar ramane de stabilit daca a fost “de natura umana sau tehnica”.
Intre timp, directorul companiei care detinea garniturile, Massimo Nitti, a explicat ca, probabil, mecanicii de locomotiva nici macar nu au incercat sa franeze, pentru ca “ghinionul este ca au ajuns fata in fata la iesirea dintr-o curba”.
Aceasta ipoteza ar putea fi confirmata de analiza cutiilor negre de la bordul celor doua trenuri, ce au fost recuperate de la locul accidentului marti. Dispozitivele “ne vor permite sa intelegem cu ce viteza circulau (trenurile- n.r.), desi credem ca s-au lovit la viteza maxima”, a declarat Nitti.
In general, trenurile circula cu 100, pana la 110 kilometri pe ora in zona respectiva.
Un sistem depasit de alertare telefonica intre sefii de gara, in centrul anchetei asupra tragediei feroviare din Italia
Ancheta cu privire la accidentul feroviar din Italia, soldat marti cu 27 de morti, se concentreaza asupra sistemului telefonic depasit folosit de sefii de gara pentru a se informa cu privire la miscarea unor trenuri care ruleaza pe aceeasi linie de cale ferata, relateaza The Associated Press.
Operatiunile de indepartare de pe sine - cu ajutorul unei macarele uriase - a celor doua trenuri de navetisti care s-au ciocnit frontal marti au continuat in noaptea de marti spre miercuri si in cursul zilei de miercuri.
De asemenea, caini special dresati cautau cadavre intre fiarele contorsionate, la locul tragediei, intre localitatile Andria si Corato, intr-o zona cu plantatii de maslini din regiunea Puglia (sud).
Lideri sindicali si politia feroviara acuza o eroare umana. Ei subliniaza ca tronsonul de cale ferata pe care a avut loc tragedia nu este dotat cu un sistem automat de alerta - care se declanseaza atunci cand doua trenuri se apropie unul de celalalt pe aceeasi linie ferata.
Potrivit presei, sefii de gara din zona se suna pentru a se anunta cu privire la plecarea unui tren.
Marturii cutremuratoare ale supravietuitorilor tragediei feroviare din Italia
Accidentul s-a produs marti, in jurul pranzului, pe un segment de cale ferata dintre localitatile Corato si Andria, in apropiere de orasul Bari, pe coasta Marii Adriatice.
Conform imaginilor filmate din aer, cele doua trenuri regionale formate din cate patru vagoane fiecare s-au lovit frontal si in ambele parti au fost imprastiate fragmente, noteaza Reuters. Circumstantele in care s-a produs accidentul nu sunt clare pentru moment, insa premierul Matteo Renzi a promis ca se va face lumina in aceasta tragedie.
Aceasta linie unica de cale ferata, care trece pe la nord-vest de Bari, este folosita zilnic de peste 200 de trenuri. In prezent au loc lucrari pentru constructia unei noi linii pentru a reduce tocmai probabilitatea ciocnirii trenurilor.
Cei care au supravietuit dupa ce doua trenuri care mergeau pe aceesi sina s-au ciocnit povestesc clipele de groaza prin care au trecut. Premierul Italiei a ajuns aseara la locul tragediei si spune ca vrea sa fie gasit responsabilul pentru carnagiu. Consulatul nostru din Catania incearca sa afle daca printre victime se numara si cetateni romani.
Imagini apocaliptice au fost surprinse la fatza locului dupa ce trenurile cu pasageri, care mergeau pe aceeasi linie, s-au ciocnit frontal. Coliziunea a fost devastatoare - mai multe vagoane au fost distruse, iar bucati din acestea au fost imprastiate peste tot.
Supravietuitorii sunt inca in stare de soc. “Am vazu iadul cand m-am ridicat de jos” a relatat un supravietuitor.
"Am fost aruncata in fata, nu stiu ce s-a intamplat. Totul a avut loc foarte repede, mi-am vazut mama la pamant, tatal si sora mea sangerau” a povestit o supravietuitoare, gravida in 8 luni.
"Am dat la o parte fiarele si am ajuns la sotul meu care tipa si i-am cuprins picioarele. Am vazut resturi de oameni, a trebuit sa calc peste ele", a relatat un alt supravietuitor
Strigatele disperate i-au salvat pe multi. Pana la sosirea autoritatilor, oamenii s-au ajutat intre ei. Au urmat scene macabre atunci cand echipele de interventie au inceput sa aduca sicrie la locul dezastrului.
Intre timp, premierul Italiei a transmis un mesaj. "As vrea, inainte de toate, sa-mi exprim condoleantele fata de familiile victimelor si voi cere cat de repede posibil gasirea unui responsabil pentru acest accident, pentru ca este un eveniment ce trebuie clarificat si nu ne vom opri pana nu vom afla ce s-a intamplat”, a spus premierul Italiei.
Autoritatile vor stabili circumstantele in care s-a produs accidentul. Pana acum se stie doar ca ambele trenuri circulau cu viteza foarte mare. Aceasta linie unica de cale ferata, care trece pe la nord-vest de Bari, e folosita zilnic de peste 200 de trenuri. In prezent au loc lucrari pentru constructia unei noi linii pentru a reduce tocmai probabilitatea accidentelor de acest fel.