Avionul dispărut MH370 ar fi fost reperat în jungla cambodgiană pe Google Maps. Ce susține un detectiv amator
Avionul MH370 dispărut ar fi fost reperat pe Google Maps, în cea mai întunecată parte a unei jungle cambodgiene.
Avionul Boeing 777 operat de Malaysian Airlines a dispărut pe 8 martie 2014, în apropiere de insula Phuket din strâmtoarea Malacca, scrie Daily Star.
Avionul a pierdut contactul la 39 de minute după ce a decolat de pe aeroportul din Kuala Lumpur cu destinația Beijing.
Acesta avea 239 de pasageri la bord și se îndrepta în direcția greșită, spre Australia.
Cu toate acestea, expertul în tehnologie Ian Wilson, stabilit în Marea Britanie, a afirmat că avionul se află, de fapt, în inima unei jungle din Cambodgia.
Deși detaliile exacte ale locului nu au fost făcute publice în ciuda faptului că a făcut publică o fotografie a acestuia, el a spus: „Am fost acolo (pe Google Earth), câteva ore aici, câteva ore acolo. Dacă adunăm, am petrecut ore întregi căutând locuri în care un avion ar fi putut să se prăbușească. Și, în cele din urmă, după cum puteți vedea, locul în care se află avionul - este literalmente cea mai verde, cea mai întunecată parte pe care o puteți vedea. Măsurând distanța de pe Google, te uiți la aproximativ 69 de metri, dar se pare că există un decalaj între coadă și partea din spate a avionului, este doar puțin mai mare, dar există un decalaj care ar explica probabil acest lucru”.
Vestea vine la câteva zile după ce a fost publicat un nou raport de 229 de pagini care conține indicii care ar putea ajuta la găsirea avionului.
Aceste informații ar putea indica faptul că epava s-ar putea afla la 1.560 kilometri vest de Perth.
Această afirmație uimitoare a fost obținută prin intermediul unei presupuse tehnologii radioamatoricești „revoluționare”, numită Weak Signal Propagation Reporter, sau WSPR.
WSPR a fost folosit de cercetătorii Richard Godfrey, Dr. Hannes Coetzee și profesorul Simon Maskell, care l-au utilizat pentru a urmări traiectoria de zbor a avionului timp de șase ore după unul dintre ultimele contacte radio pe care acesta le-a avut.
Cercetătorii au declarat: „Această tehnologie a fost dezvoltată în ultimii trei ani, iar rezultatele reprezintă noi dovezi credibile. Se aliniază cu analizele efectuate de Boeing ... și cu analizele de derivă efectuate de Universitatea din Australia de Vest asupra resturilor recuperate în jurul Oceanului Indian”.
Tehnologia radio permite ca datele, inclusiv data, ora, locația și deriva, să fie stocate într-o bază de date la fiecare două minute.
Ei au reușit să înregistreze de fiecare dată când a zburat printr-o legătură WSPR, lucru pe care au reușit să îl facă de 25 de ori.
Rezultatul pe care l-au obținut se coroborează cu alte date - inclusiv de la Boeing.