"Avionul AirAsia a explodat la impactul cu apa". Informatiile obtinute dupa recuperarea uneia din cutiile negre
Scafandri indonezieni au scos la suprafata una dintre cele doua cutii negre, cea cu parametri de zbor, ale avionului AirAsia care s-a prabusit in Marea Java pe 28 decembrie cu 162 de persoane la bord.
"Directorul Comitetului National pentru Securitatea Transporturilor (KNKT) m-a informat ca la ora (locala) 7.11 (2.11, ora Romaniei), am scos la suprafata o parte a cutiilor negre, pe care le numim inregistrator de date de zbor", a declarat pentru presa Bambang Soelistyo, directorul Agentiei pentru cautare si salvare.
"Incercam in continuare sa gasim inregistratorul de zbor" cu ultimele comunicatii ale pilotilor, a adaugat el.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Unul dintre specialistii care se ocupa de ancheta a declarat ca din toate datele obtinute in prezent, avionul ar fi explodat la impactul cu apa.
"A explodat din cauza presiunii. In ziua disparitiei avionului s-a auzit o explozie in zona", a declarat acesta.
Scafandrii au localizat cutiile negre duminica, in Marea Java, la o adancime de aproximativ 30 de metri, sub fragmente din fuzelajul avionului. Conditii meteorologice nefavorabile au incetinit operatiunile.
Cutiile negre sunt indispensabile pentru a se stabili circumstantele exacte ale dramei. Un inregistrator contine conversatiile din carlinga, intre piloti si cu controlul aerian, iar al doilea contine parametri ai avionului ca viteza, altitudine.
La putin timp dupa decolarea avionului din orasul indonezian Surabaya catre Singapore, pe 28 decembrie, pilotul a cerut sa i se permita sa ia altitudine, pentru a evita nori foarte amenintatori, dar nu a primit unda verde de la controlul aerian, din cauza traficului prea important in acest sector foarte frecventat.
Contactul intre aeronava si controlul aerian a fost pierdut la putin timp dupa aceea.
Agentia de meteorologie indoneziana a anuntat intr-un raport preliminar publicat pe site ca vremea a fost "factorul declansator" al accidentului. Gheata ar putea sa fi provocat prabusirea avionului, confruntat cu nori cu temperaturi de minus 80 pana la minus 85 de grade Celsius.
Insa unii experti au afirmat ca se indoiesc de ipoteza, apreciind ca informatiile disponibile sunt insuficiente pentru a stabili cu preciezie cauzele catastrofei si ca pentru aceasta este necesar sa se astepte analiza informatiilor continute de cutiile negre.