Un pilot a evitat prăbușirea unui Boeing 737 MAX, înainte de tragedia din Indonezia

Avion Lion Air prăbușit în octombrie - 4
Getty

Avionul Boeing 737 MAX 8, aparținând companiei indoneziene Lion Air, care s-a prăbușit pe 29 octombrie, provocând moartea a 189 de oameni, a fost la un pas de dezastru și cu o zi înainte, fiind salvat de un pilot aflat în afara orelor de program.

Noile dezvăluiri intervin după ce experții au anunțat deja că au identificat ''similarităţi clare'' între accidentul din octombrie și cel din 10 martie, când un avion Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines s-a prăbușit, 157 de persoane pierzându-și viața.

Potrivit Bloomberg, ancheta privind prăbușirea aeronavei Lion Air a scos la iveală faptul că avionul a fost la un pas de prăbușire și cu o zi înainte, pe 28 octombrie, din cauza unei probleme la sistemul automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Surse familiare investigației au declarat, pentru Bloomberg, că în timpul unei curse de la Bali la Jakarta, un alt treilea pilot care se afla în cockpit, deși era în afara orelor de lucru, a identificat rapid problema și a reușit să redreseze aeronava, care intrase în picaj.

Citește și
Avion al companiei Ethiopian Airlines
Pilotul de pe Boeing, cuprins de panică înainte de prăbușire: ”Cer întoarcerea acasă"

Se pare că acest pilot i-a sfătuit pe cei aflați la manșă să dezactiveze motorul care o provocat picajul, o procedură cu care toți piloții ar fi trebuit să fie familiarizați, scrie sursa citată.

O zi mai târziu, aeronava Boeing 737 MAX 8 pleca de la Jakarta la Pangkal Pinang, sub comanda unui alt echipaj, însă piloții nu au mai reușit să redreseze avionul, după ce acesta a intrat în picaj.

 

Pilotul Bhavye Suneja, de naționalitate indiană, a raportat atunci "probleme tehnice", la câteva minute după decolare, și a cerut să revină pe aeroport.

Turnul de control a permis revenirea, însă avionul a dispărut de pe radar, prăbușindu-se în Marea Java.

Aeronavele Boeing 737 Max 8 sunt dotate cu sistemul automat de stabilizare în zbor denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru acest model de Boeing pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Acest efect poate orienta botul avionului într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

După accidental din Etiopia, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea zborurilor cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9. La fel au decis numeroase alte țări din lume, precum Statele Unite, China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Rezultatele analizei cutiilor negre de la avionul Boeing, prăbușit în Etiopia
Rezultatele analizei cutiilor negre de la avionul Boeing, prăbușit în Etiopia

Analiza unei cutii negre a avionului Ethiopian Airlines indică ''similarităţi clare'' cu accidentul Lion Air.

Pilotul de pe Boeing, cuprins de panică înainte de prăbușire: ”Cer întoarcerea acasă
Pilotul de pe Boeing, cuprins de panică înainte de prăbușire: ”Cer întoarcerea acasă"

Pilotul, la comanda aparatului Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines care s-a prăbuşit duminică, s-a confruntat cu o situaţie de urgenţă imediat după decolare.

Suspendarea avioanelor Boeing 737 Max 8 și 9, pe termen nelimitat. Pierderi uriașe pe bursă
Suspendarea avioanelor Boeing 737 Max 8 și 9, pe termen nelimitat. Pierderi uriașe pe bursă

Avioanele Boeing 737 Max 8 și 9 nu mai au voie să zboare cu pasageri în spațiul aerian european. Decizia fără precedent a fost luată de Agenţia Europeană pentru Siguranța Aviației, după tragedia din Etiopia, în care au murit 157 de oameni.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.