Un pilot a evitat prăbușirea unui Boeing 737 MAX, înainte de tragedia din Indonezia
Avionul Boeing 737 MAX 8, aparținând companiei indoneziene Lion Air, care s-a prăbușit pe 29 octombrie, provocând moartea a 189 de oameni, a fost la un pas de dezastru și cu o zi înainte, fiind salvat de un pilot aflat în afara orelor de program.
Noile dezvăluiri intervin după ce experții au anunțat deja că au identificat ''similarităţi clare'' între accidentul din octombrie și cel din 10 martie, când un avion Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines s-a prăbușit, 157 de persoane pierzându-și viața.
Potrivit Bloomberg, ancheta privind prăbușirea aeronavei Lion Air a scos la iveală faptul că avionul a fost la un pas de prăbușire și cu o zi înainte, pe 28 octombrie, din cauza unei probleme la sistemul automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Surse familiare investigației au declarat, pentru Bloomberg, că în timpul unei curse de la Bali la Jakarta, un alt treilea pilot care se afla în cockpit, deși era în afara orelor de lucru, a identificat rapid problema și a reușit să redreseze aeronava, care intrase în picaj.
Se pare că acest pilot i-a sfătuit pe cei aflați la manșă să dezactiveze motorul care o provocat picajul, o procedură cu care toți piloții ar fi trebuit să fie familiarizați, scrie sursa citată.
O zi mai târziu, aeronava Boeing 737 MAX 8 pleca de la Jakarta la Pangkal Pinang, sub comanda unui alt echipaj, însă piloții nu au mai reușit să redreseze avionul, după ce acesta a intrat în picaj.
Pilotul Bhavye Suneja, de naționalitate indiană, a raportat atunci "probleme tehnice", la câteva minute după decolare, și a cerut să revină pe aeroport.
Turnul de control a permis revenirea, însă avionul a dispărut de pe radar, prăbușindu-se în Marea Java.
Aeronavele Boeing 737 Max 8 sunt dotate cu sistemul automat de stabilizare în zbor denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Acest sistem a fost conceput special pentru acest model de Boeing pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Acest efect poate orienta botul avionului într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
După accidental din Etiopia, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea zborurilor cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9. La fel au decis numeroase alte țări din lume, precum Statele Unite, China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!