O mare companie, atacată de hackeri. Au fost furate date despre 9 milioane de clienți
Compania aeriană easyJet a declarat că a fost ținta unui atac cibernetic în care au fost furate informații personale despre aproximativ 9 milioane de pasageri, inclusiv datele cardurilor bancare.
”Atacul extrem de sofisticat”, așa cum au susținut reprezentanții companiei, a vizat în special date de călătorie și adrese de email, scrie Euronews.
Mesajul companiei pentru cei afectați de atac
Alegeri 2024
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
În cazul a 2.208 clienți, hackerii au reușit să intre însă și în posesia datelor despre cardurile de credit. ”Nu sunt dovezi că acestea ar fi fost folosite de atacatori”, au precizat reprezentanții easyJet.
Clienții au fost sfătuiți să fie atenți la eventuale mesaje primite în numele companiei. Directorul executiv, Johan Lundgren, și-a cerut scuze pentru incident și a anunțat că toți cei afectați vor fi contactați.
Compania riscă o amendă de sute de milioane de euro
”A devenit clar că în perioada pandemiei de Covid-19 au crescut îngrijorările legate de folosirea datelor personale pentru infracțiuni online”, a mai transmis acesta.
În 2018, o altă companie aeriană britanică, British Airways, a fost ținta hackerilor, care au pus mâna pe datele a sute de mii de persoane. În acest caz, amenda dată de autorități a fost de 204 milioane de euro.
Sursa: M.I.
Etichete: coronavirus, atac cibernetic, hackeri, easyjet,
Dată publicare:
19-05-2020 18:03