O mare companie, atacată de hackeri. Au fost furate date despre 9 milioane de clienți
Compania aeriană easyJet a declarat că a fost ținta unui atac cibernetic în care au fost furate informații personale despre aproximativ 9 milioane de pasageri, inclusiv datele cardurilor bancare.
”Atacul extrem de sofisticat”, așa cum au susținut reprezentanții companiei, a vizat în special date de călătorie și adrese de email, scrie Euronews.
Mesajul companiei pentru cei afectați de atac
În cazul a 2.208 clienți, hackerii au reușit să intre însă și în posesia datelor despre cardurile de credit. ”Nu sunt dovezi că acestea ar fi fost folosite de atacatori”, au precizat reprezentanții easyJet.
Clienții au fost sfătuiți să fie atenți la eventuale mesaje primite în numele companiei. Directorul executiv, Johan Lundgren, și-a cerut scuze pentru incident și a anunțat că toți cei afectați vor fi contactați.
Compania riscă o amendă de sute de milioane de euro
”A devenit clar că în perioada pandemiei de Covid-19 au crescut îngrijorările legate de folosirea datelor personale pentru infracțiuni online”, a mai transmis acesta.
În 2018, o altă companie aeriană britanică, British Airways, a fost ținta hackerilor, care au pus mâna pe datele a sute de mii de persoane. În acest caz, amenda dată de autorități a fost de 204 milioane de euro.
Sursa: M.I.
Etichete: coronavirus, atac cibernetic, hackeri, easyjet,
Dată publicare:
19-05-2020 18:03