Arma secreta. Cum folosesc supermarketurile gradele Celsius in razboiul pentru clienti
Cum se face ca supermarketurile reusesc sa aiba mereu stocurile potrivite, in functie de vreme?
Marile lanturi de magazine apeleaza la prognoza meteo, care le furnizeaza informatii in detaliu despre cum va fi afectat comportamentul consumatorilor, in functie de schimbarile de temperatura chiar si cu un grad sau doua.
De exemplu, cand temperatura creste de la 20 la 24 de grade Celsius, vanzarile de hamburgeri cresc cu 42%, potrivit unui studiu realizat de lantul Tesco.
O crestere cu 10 grade intr-un weekend de vara inseamna o crestere cu 300% a cererii pentru carnea de gratar, in timp ce legumele sufera o scadere de 25%. Vremea rece face ca supa de conopida sau carnatii sa aiba trecere mai mare in randul consumatorilor. Tesco sustine ca a studiat timp de 15 ani comportamentul consumatorilor pentru a fi siguri ca au produsele potrivite pe rafturi.
Suntem profund afectati de "primul" weekend de iarna, respectiv vara. Cum se face mai frig, trecem la consumul de ciocolata calda. Cand se face cald, cererea pentru capsuni creste cu 20%. Un lucru este sigur: cumparam mai multa salata lunea.
Si tot in primul weekend mai calduros, cererea pentru produsele de epilat creste cu 1400%. Dupa venituri, vremea influenteaza cel mai mult vanzarile. Vremea calda nu este intotdeauna de bun augur pentru comercianti: isi fac stocuri uriase de haine si 6-7 saptamani nimeni nu le mai cumpara pentru ca incepe toamna.