Arma secreta. Cum folosesc supermarketurile gradele Celsius in razboiul pentru clienti

Supermarket

Cum se face ca supermarketurile reusesc sa aiba mereu stocurile potrivite, in functie de vreme?

Marile lanturi de magazine apeleaza la prognoza meteo, care le furnizeaza informatii in detaliu despre cum va fi afectat comportamentul consumatorilor, in functie de schimbarile de temperatura chiar si cu un grad sau doua.

De exemplu, cand temperatura creste de la 20 la 24 de grade Celsius, vanzarile de hamburgeri cresc cu 42%, potrivit unui studiu realizat de lantul Tesco.

O crestere cu 10 grade intr-un weekend de vara inseamna o crestere cu 300% a cererii pentru carnea de gratar, in timp ce legumele sufera o scadere de 25%. Vremea rece face ca supa de conopida sau carnatii sa aiba trecere mai mare in randul consumatorilor. Tesco sustine ca a studiat timp de 15 ani comportamentul consumatorilor pentru a fi siguri ca au produsele potrivite pe rafturi.

Suntem profund afectati de "primul" weekend de iarna, respectiv vara. Cum se face mai frig, trecem la consumul de ciocolata calda. Cand se face cald, cererea pentru capsuni creste cu 20%. Un lucru este sigur: cumparam mai multa salata lunea.

Citește și
Preturi
Romanul prefera non-stopul din colt pentru a se incadra in bugetul de cheltuieli
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

Si tot in primul weekend mai calduros, cererea pentru produsele de epilat creste cu 1400%. Dupa venituri, vremea influenteaza cel mai mult vanzarile. Vremea calda nu este intotdeauna de bun augur pentru comercianti: isi fac stocuri uriase de haine si 6-7 saptamani nimeni nu le mai cumpara pentru ca incepe toamna.

 


 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
Vezi trucurile folosite de magazine pentru a te face sa cumperi mai mult. Ai cazut in plasa lor?
Vezi trucurile folosite de magazine pentru a te face sa cumperi mai mult. Ai cazut in plasa lor?

Vi s-a intamplat sa plecati de acasa cu o lista de cumparaturi, iar cand ajungeti la magazin sa cumparati mai mult? Ei bine, se pare ca ati fost pacaliti.

Romanul prefera non-stopul din colt pentru a se incadra in bugetul de cheltuieli
Romanul prefera non-stopul din colt pentru a se incadra in bugetul de cheltuieli

Dupa ce au cucerit hipermarket-urile, romanii se intorc la non-stopul din colt. Sutele de supermarketuri si magazine mici deschise la parterul blocurilor au castigat din clientii care luau drumul marilor centre comerciale.

Recomandări
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul
Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul

Un oficial de rang înalt din Hamas a declarat pentru AP că grupul islamist militant este dispus să accepte un armistițiu de cinci ani sau mai mult cu Israelul.

 

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale
Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.