Arma secreta. Cum folosesc supermarketurile gradele Celsius in razboiul pentru clienti

Supermarket

Cum se face ca supermarketurile reusesc sa aiba mereu stocurile potrivite, in functie de vreme?

Marile lanturi de magazine apeleaza la prognoza meteo, care le furnizeaza informatii in detaliu despre cum va fi afectat comportamentul consumatorilor, in functie de schimbarile de temperatura chiar si cu un grad sau doua.

De exemplu, cand temperatura creste de la 20 la 24 de grade Celsius, vanzarile de hamburgeri cresc cu 42%, potrivit unui studiu realizat de lantul Tesco.

O crestere cu 10 grade intr-un weekend de vara inseamna o crestere cu 300% a cererii pentru carnea de gratar, in timp ce legumele sufera o scadere de 25%. Vremea rece face ca supa de conopida sau carnatii sa aiba trecere mai mare in randul consumatorilor. Tesco sustine ca a studiat timp de 15 ani comportamentul consumatorilor pentru a fi siguri ca au produsele potrivite pe rafturi.

Suntem profund afectati de "primul" weekend de iarna, respectiv vara. Cum se face mai frig, trecem la consumul de ciocolata calda. Cand se face cald, cererea pentru capsuni creste cu 20%. Un lucru este sigur: cumparam mai multa salata lunea.

Citește și
Preturi
Romanul prefera non-stopul din colt pentru a se incadra in bugetul de cheltuieli
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Si tot in primul weekend mai calduros, cererea pentru produsele de epilat creste cu 1400%. Dupa venituri, vremea influenteaza cel mai mult vanzarile. Vremea calda nu este intotdeauna de bun augur pentru comercianti: isi fac stocuri uriase de haine si 6-7 saptamani nimeni nu le mai cumpara pentru ca incepe toamna.

 


 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Vezi trucurile folosite de magazine pentru a te face sa cumperi mai mult. Ai cazut in plasa lor?
Vezi trucurile folosite de magazine pentru a te face sa cumperi mai mult. Ai cazut in plasa lor?

Vi s-a intamplat sa plecati de acasa cu o lista de cumparaturi, iar cand ajungeti la magazin sa cumparati mai mult? Ei bine, se pare ca ati fost pacaliti.

Romanul prefera non-stopul din colt pentru a se incadra in bugetul de cheltuieli
Romanul prefera non-stopul din colt pentru a se incadra in bugetul de cheltuieli

Dupa ce au cucerit hipermarket-urile, romanii se intorc la non-stopul din colt. Sutele de supermarketuri si magazine mici deschise la parterul blocurilor au castigat din clientii care luau drumul marilor centre comerciale.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.