Vezi trucurile folosite de magazine pentru a te face sa cumperi mai mult. Ai cazut in plasa lor?
Vi s-a intamplat sa plecati de acasa cu o lista de cumparaturi, iar cand ajungeti la magazin sa cumparati mai mult? Ei bine, se pare ca ati fost pacaliti.
Business Insider: Pentru ca pe piata supravietuiesc cei mai puternici, supermarketurile apeleaza la toate strategiile posibile pentru a face cumparatorii sa lase cat mai multi bani la casele de marcat.
Astfel, de la pozitionarea marfii pe rafturi, pana la modul de organizare al raioanelor, toate aceste detalii ne determina, cel putin subconstient, sa cheltuim cat mai mult.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
1. Inca din 1983, cosurile de cumparaturi au fost marite, pentru a putea sa incapa cat mai multe produse.
2. Multe supermarketuri apeleaza la simtul olfactiv. Asadar raioane, precum cel de patiserie sau de flori, sunt puse la intrarea in magazin, pentru a fi impresionati placut inca de la inceput. Astfel, cosul fiind gol, cumparatorii sunt mult mai tentati sa cumpere.
3. Produsele de baza, ca lactatele, sunt asezate in spatele magazinului, asadar trebuie sa mergeti printre rafturi pentru a ajunge la locul dorit. De cele mai multe ori, cumparatorul este tentat sa mai adauge cate ceva in cos.
4. Raioanele sunt asezate in linie dreapta, asemenea unor piste de curse, cumparatorul fiind nevoit sa parcurga tot raionul pentru a schimba randul.
5. Produsele cheie sunt pozitionate pe partea dreapta a raionului, deoarece s-a speculat ca europenii conduc pe partea dreapta a drumului, si se crede ca acesta este obiceiul lor si la cumparaturi.
6. Produsele pe care magazinul doreste sa le cumperi sunt pozitionate la nivelul ochilor, cele mai ieftine, pe randul de jos, cele scumpe pe randul de sus, iar cele cu un brand puternic, la mijloc.
7. Nici comportamentul copiilor nu a fost neglijat. Produse scumpe - dulciuri, cereale, jucarii - sunt pozitionate la nivelul ochilor celor mici, care vor actiona mai departe asupra parintilor, determinandu-i sa le cumpere respectivul produs.
8. In magazinele, unde pe fundal se aude muzica, clientii sunt tentati sa petreaca mai mult timp la cumparaturi, fiind relaxati.
9. In ceea ce priveste exteriorul, magazinele vopsite in culori calde atrag mai mult clientii, in timp ce pentru culorile din interior, albastrul deschis este ideal - linistitor si calm pentru bunastarea clientilor.
10. Cea mai buna zona este cea a caselor de marcat. Acolo, inainte de a plati cumparaturile, clientii mai zabovesc asupra anumitor produse, de cele mai multe ori, nerezistand tentatiei.