ANIMAȚIE GRAFICĂ. Filmul dublei tragedii aviatice din Constanța. Scenariile luate în considerare de investigatori
Dubla catastrofă care a îndoliat aviația română, este investigată de Parchetul Militar. Un Mig 21 Lancer și un elicopter IAR 330 Puma, s-au prăbușit miercuri seară în Dobrogea unul după celălalt.
8 militari și-au pierdut viața. Niciodată în istoria României pe timp de pace nu s-a întâmplat să cadă într-un interval atât de scurt, două aparate de zbor. Ministerul Apărării exclude orice legătură cu situația din Ucraina, iar investigatorii vorbesc despre două cauze principale: probleme tehnice pentru MiG și vreme rea pentru elicopter.
Mai multe camere de supraveghere au surprins momentul în care cerul din zona localității Gura Dobrogei se luminează puternic. O secvență similară a fost înregistrată și de un șofer aflat în trafic. Explozia de lumină s-a produs, cel mai probabil, când avionul MiG 21 Lancer a izbit solul.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Aeronava plecase de la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu în misiune de patrulare deasupra Dobrogei. La 13 minute după decolare turnul de control a pierdut legătura radio cu pilotul și avionul a dispărut de pe radar - în acest punct, între localitățile Cogealac și Gura Dobrogei.
Un elicopter IAR 330 - Puma a decolat imediat să-l căute.
La bord erau 5 militari și 2 salvatori de la Forțele Navale. 23 de minute mai târziu, elicopterul a dispărut și el de pe radar, în zona localității Gura Dobrogei. Mai mulți martori au filmat apoi resturile aparatului de zbor care ardeau.
Săteni: „Focuri, explozii foarte mari. S-a auzit foarte tare”.
Sătean: „Am văzut flacăra, am auzit zgomot de elicopter. Mig-ul a fost în față. E căzut mai aici și elicopterul e căzut în spate.”
Din păcate, cei 7 militari și salvatori care se aflau în elicopter nu au supraviețuit. La epava avionului, echipele de intervenție au ajuns după aproape 6 ore de căutări.
Pilotul nu a reușit să se catapulteze și a murit și el.
Mai este aproximativ un kilometru până la epava avionului. Acolo se află procurorii militari, dar și criminaliștii care adună probe.
Florin Bobin, Parchetul Militar București: „S-a întocmit un dosar penal în care se fac cercetări în rem la acest moment sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă și respectiv neluarea și nerespectarea măsurilor privind securitatea și sănătatea în muncă”.
Potrivit unor surse din anchetă, prăbușirea celor două aparate de zbor a fost provocată de cauze diferite.
În cazul MiG-ului 21 Lancer există suspiciunea că ar fi avut probleme tehnice iar elicopterul ar fi căzut din cauza condițiilor meteo. Înainte de prăbuşire, pilotul raportase vreme nefavorabilă și primise ordin să se întoarcă la bază.
Gică Dumitru, Pilot Instructor Aeroportul Tuzla: „Condițiile de miercuri seară erau mai mult decât prielnice givrajului. Givrajul îngreunează zborul aeronavei, menținerea aeronavei în aer”.
Reprezentanții Ministerului Apărării Naționale au exclus orice legătură între prăbușirea celor două aparate de zbor și situația din Ucraina. Se verifică și ipoteza unor erori de pilotaj.
Virgil Ristea, fost Comandant Baza 95 Aviație Bacău: "Niciodată în istoria României nu s-a întâmplat să cadă două aeronave la interval scurt una după alta, e ceva unic și deosebit de trist".
Din 1994 și până acum, 20 de avioane MiG-21 LancerR s-au prăbușit în România; patru doar în ultimii cinci ani. Numărul avioanelor de acest tip deținute de armata noastră este sectret. Estimările spun că am avea mai puțin de două escadrile. Majoritatea sunt în serviciu de peste 40 de ani.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, elicopter, scenarii, mig, accidente aviatice,
Dată publicare:
03-03-2022 18:32