ANIMAȚIE GRAFICĂ. Filmul dublei tragedii aviatice din Constanța. Scenariile luate în considerare de investigatori

×
Codul embed a fost copiat

Dubla catastrofă care a îndoliat aviația română, este investigată de Parchetul Militar. Un Mig 21 Lancer și un elicopter IAR 330 Puma, s-au prăbușit miercuri seară în Dobrogea unul după celălalt.

8 militari și-au pierdut viața. Niciodată în istoria României pe timp de pace nu s-a întâmplat să cadă într-un interval atât de scurt, două aparate de zbor. Ministerul Apărării exclude orice legătură cu situația din Ucraina, iar investigatorii vorbesc despre două cauze principale: probleme tehnice pentru MiG și vreme rea pentru elicopter.

Mai multe camere de supraveghere au surprins momentul în care cerul din zona localității Gura Dobrogei se luminează puternic. O secvență similară a fost înregistrată și de un șofer aflat în trafic. Explozia de lumină s-a produs, cel mai probabil, când avionul MiG 21 Lancer a izbit solul.

Aeronava plecase de la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu în misiune de patrulare deasupra Dobrogei. La 13 minute după decolare turnul de control a pierdut legătura radio cu pilotul și avionul a dispărut de pe radar - în acest punct, între localitățile Cogealac și Gura Dobrogei.

Citește și
mig prabusit
Un MiG-21 și un elicopter al armatei s-au prăbușit în Dobrogea. Pilotul și șapte militari și-au pierdut viața

Un elicopter IAR 330 - Puma a decolat imediat să-l căute.

La bord erau 5 militari și 2 salvatori de la Forțele Navale. 23 de minute mai târziu, elicopterul a dispărut și el de pe radar, în zona localității Gura Dobrogei. Mai mulți martori au filmat apoi resturile aparatului de zbor care ardeau.

Săteni: „Focuri, explozii foarte mari. S-a auzit foarte tare”.

Sătean: „Am văzut flacăra, am auzit zgomot de elicopter. Mig-ul a fost în față. E căzut mai aici și elicopterul e căzut în spate.”

Din păcate, cei 7 militari și salvatori care se aflau în elicopter nu au supraviețuit. La epava avionului, echipele de intervenție au ajuns după aproape 6 ore de căutări.

Pilotul nu a reușit să se catapulteze și a murit și el.

Mai este aproximativ un kilometru până la epava avionului. Acolo se află procurorii militari, dar și criminaliștii care adună probe.

Florin Bobin, Parchetul Militar București: „S-a întocmit un dosar penal în care se fac cercetări în rem la acest moment sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă și respectiv neluarea și nerespectarea măsurilor privind securitatea și sănătatea în muncă”.

Potrivit unor surse din anchetă, prăbușirea celor două aparate de zbor a fost provocată de cauze diferite.

În cazul MiG-ului 21 Lancer există suspiciunea că ar fi avut probleme tehnice iar elicopterul ar fi căzut din cauza condițiilor meteo. Înainte de prăbuşire, pilotul raportase vreme nefavorabilă și primise ordin să se întoarcă la bază.

Gică Dumitru, Pilot Instructor Aeroportul Tuzla: „Condițiile de miercuri seară erau mai mult decât prielnice givrajului. Givrajul îngreunează zborul aeronavei, menținerea aeronavei în aer”.

Reprezentanții Ministerului Apărării Naționale au exclus orice legătură între prăbușirea celor două aparate de zbor și situația din Ucraina. Se verifică și ipoteza unor erori de pilotaj.

Virgil Ristea, fost Comandant Baza 95 Aviație Bacău: "Niciodată în istoria României nu s-a întâmplat să cadă două aeronave la interval scurt una după alta, e ceva unic și deosebit de trist".

Din 1994 și până acum, 20 de avioane MiG-21 LancerR s-au prăbușit în România; patru doar în ultimii cinci ani. Numărul avioanelor de acest tip deținute de armata noastră este sectret. Estimările spun că am avea mai puțin de două escadrile. Majoritatea sunt în serviciu de peste 40 de ani.

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Război în Ucraina Ziua 8. „Catastrofă umanitară” în Mariupol. O întreagă localitate distrusă complet de bombardamente
Război în Ucraina Ziua 8. „Catastrofă umanitară” în Mariupol. O întreagă localitate distrusă complet de bombardamente

Război în Ucraina. A fost a opta zi de război, iar Rusia domină spațiul aerian al țării vecine, a anunțat ministrul ucrainean de Externe.

Un MiG-21 și un elicopter al armatei s-au prăbușit în Dobrogea. Pilotul și șapte militari și-au pierdut viața
Un MiG-21 și un elicopter al armatei s-au prăbușit în Dobrogea. Pilotul și șapte militari și-au pierdut viața

Două accidente aviatice, soldate cu 8 morți, au avut loc aseară, unul după celalalt, în apropierea bazei Mihail Kogălniceanu din Constanța. Întâi, un MIG 21 Lancer al Armatei Române a dispărut de pe radar între localitățile Cogealac și Gura Dobrogei.

Dublă tragedie aviatică în Constanța, după ce un elicopter a pornit în căutarea unui avion MiG. 8 persoane au murit
Dublă tragedie aviatică în Constanța, după ce un elicopter a pornit în căutarea unui avion MiG. 8 persoane au murit

Un avion tip MiG care a decolat de la baza militară Mihail Kogălniceanu a pierdut legătura cu turnul de control și a dispărut de pe radar, în județul Constanța, miercuri seară. 

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.