Adevărul crunt din spatele coregrafiilor perfecte ale majoretelor nord-coreene
Majoretele nord-coreene prezente la Jocurile Olimpice de Iarnă de la PyeongChang au atras milioane de priviri și laude, datorită sincronului perfect și a organizării impecabile din timpul competiției.
Un jurnalist al publicației americane The New York Times le-a urmărit comportamentul îndeaproape și a descris marea tristețe din spatele acestui sincron perfect al majoretelor lui Kim Jong-un.
Prezența echipei de majorete, 229 la număr, ca parte a delegației nord-coreene la Jocurile Olimpice de Iarnă a fost încărcată politic, provocând reacții împărțite între spectatori și alte delagații.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
”Sunt foarte drăguțe”, a afirmat o femeie din Coreea de Sud, care a filmat majoretele în timp ce acestea își luau locurile cu 30 de minute înainte ca echipa comună de hochei feminin să joace împotriva Suediei. ”Înțeleg criticile negative despre faptul că sunt aici, dar cred că ar trebui să fim pozitivi și deschiși în privința lor. Suntem aceiași oameni”, a adăugat aceasta.
Majoretele au fost lăudate și au fost catalogate ca fiind o modalitate preliminară de a atenua tensiunile din timpul actualelor crize nucleare. Totodată, au fost și aspru criticate, considerându-se că ar reprezenta o strategie de propagandă a oficialilor nord-coreeni.
Pe toată durata competiției, majoretele au fost controlate cu strictețe și au fost mereu însoțite de câțiva bărbați, care le interzicea orice interacțiune cu străinii. Numărul lor absolut perfect și scenele suprarealiste pe care le-au creat au atras multă atenție din partea mass-media internaționale.
Pentru toată atenția pe care au adunat-o, puțini știu însă adevărul despre aceste majorete. La sosire, grupul a călătorit vreme de o oră și jumătate în 8 autobuze însoțite de 6 mașini de poliție.
Majoretele au locuit câte două în aceeași cameră în majoritatea cazurilor, iar în clădirea în care au locuit au stat și 21 de reporteri nord-coreeni. Camerele au fost aproape toate dotate cu televizoare.
Fetele au luat masa la aproximativ 100 de metri de cazare și erau duse la masă în grupuri de câte 30, însoțite de doi bărbați de fiecare dată. La finalul fiecărei mese, se ridicau și se aliniau, apoi erau escortate către cazare.
Jurnalistul american a observat în organizarea acestora o prezicie militară deosebită. Recuzita a fost identică, au strigat sloganuri despre unitate și au cântat melodii vechi populare coreene.
Nord-coreenii nu au făcut nicio singură mișcare fără a fi monitorizați de un alt compatriot. Mergeau la toalete în grupuri de câte trei, atât în cazul femeilor, cât și al bărbaților.
Majoretele păreau complet indiferente de împrejurările în care se aflau. Reacționau doar în cazul în care jucătorii lor acționau și priveau doar înainte, nu schițau gesturi în stânga și în dreapta.
Într-un moment în care majoretele sud-coreene au început să cânte o piesă, nord-coreenii s-au restras în altă parte și au început să urle cu putere propriul cântec într-un ritm complet diferit, deși aveau echipă comună.
Potrivit jurnalistului, majoretele din Coreea de Nord sunt simboluri ale puterii și disciplinei naționale și provin din familii de elită din Phenian.
Sursa: New York Times
Etichete: coreea de nord, dans, The New York Times, majorete, coregrafie,
Dată publicare:
14-02-2018 20:12