A vrut sa prabuseasca un Boeing 747 la o zi dupa ce si-a ucis sotia. 5 ani in care companiile aeriene "n-au invatat nimic"
Cazul copilotului care a prabusit aeronava Germanwings a trezit amintiri tulburatoare in randul unei alte familii, chiar daca povestea lor nu e direct legata de cea disparuta in Alpi, scrie Telegraph.co.uk.
E vorba de familia Joannei, fosta sotie a unui pilot British Airways, ucisa chiar de catre acesta. Rudele fetei acuza companiile aeriene ca nu fac nimic pentru a monitoriza conditia mentala a echipajelor lor.
In 2010, Robert Brown, pe-atunci in varsta de 47 de ani, si-a ucis fosta sotie cu un ciocan, la capatul unui divort costisitor si plin de certuri. Brown a fost condamnat in cele din urma pentru omor din culpa, si nu pentru crima cu premeditare, dupa ce a convins juriul ca suferea de stres in urma divortului.
Brown le-a spus atunci juratilor ca planuia sa prabuseasca un avion Boeing 747. In ultima clipa, Brown a renuntat sa piloteze aeronava de la Londra la Lagos. "Cred ca din asemenea cazuri trebuie sa invatam o lectie pentru a nu mai pierde si alte vieti. Robert Brown a marturisit in tribunal ca planuia sa prabuseasca un avion la doar o zi dupa ce a ucis-o. Pana acum nimeni de la British Airways nu ne-a aratat ca au invatat ceva din aceasta lectie", a spus mama Joannei.
Cea mai buna prietena a femeii, Hetti Barkworth-Nanton, spune ca a inghetat atunci cand a vazut imaginea cu Lubitz in echipamentul de alergare. "Brown era si el alergator de performana, amandoi alergau pentru echipele companiilor lor". Comparatia nu se termina insa aici. "Niciunul dintre ei nu trebuia sa fie lasat sa zboare si sa puna in pericol vietile pasagerilor. Avertismentele erau clare in ambele cazuri."
Hetti vorbeste si de evaluarea anuala a pilotilor: "Robert a fost ultima data evaluat in decembrie, iar pe Joanna a ucis-o in octombrie anul urmator. A mentionat ca este stresat de divort la evaluarea anuala, dar a fost lasat sa zboare."
"Nimeni nu l-a intrebat daca s-a agravat starea sa de stres, iar prietenii n-au vrut sa-l toarne pentru ca ar fi insemnat sa-l lase fara venituri", mai spune aceasta.
Povestea lui Brown arata din nou fragilitatea unui sistem care isi verifica pilotii doar o data pe an. Mai mult, regulamentul merge pana la o situatie absurda in care pilotii ar trebui sa-si reclame propria stare mentala.