Spotify caută instrumente cu care să-și poată asculta utilizatorii, pentru a le înțelege mai bine nevoile
Compania suedeză Spotify se află în căutarea unor instrumente care să o ajute să-şi targeteze mai eficient utilizatorii care nu plătesc pentru versiunea Premium şi să atragă, astfel, cât mai mulţi cumpărători de publicitate.
Spotify a depus actele pentru un brevet care descrie o modalitate de folosire a microfonului, pentru a afla cât mai multe date despre proprii utilizatorii. Microfonul poate capta sunete care ajută compania să înţeleagă mai bine utilizatorii şi nevoile acestora, transmite News.ro.
Conform descrierii care însoţeşte brevetul, instrumentul închipuit de Spotify va folosi microfonul pentru a ajuta compania suedeză să deducă vârstă, genul, originea şi, foarte interesant, starea emoţională a utilizatorilor.
În funcţie de starea emoţională a utilizatorului, Spotify va personaliza reclamele şi recomandările muzicale pe care le realizează prin listele personalizate de melodii.
În aceleaşi scopuri, vor fi folosite şi alte sunete, precum claxoanele maşinilor sau sunetul tastaturilor. Acestea vor ajuta Spotify să înţeleagă unde se află şi ce face utilizatorul şi, la fel, să-i facă recomandări şi să-i afişeze reclame în consecinţă.
Ascultarea utilizatorilor, însă, este una dintre cele mai intrusive strategii la care pot apela companiile care câştigă bani din publicitate digitală, iar utilizatorii ar putea reacţiona negativ când vor afla, aşa cum a fost şi cazul Facebook, în urmă cu mai mulţi ani.
Spotify a depus brevetul în 2018 şi i-a fost acordat acum. Asta înseamnă că punerea în funcţiune a unui astfel de instrument poate fi o chestiune doar de timp.