Spotify caută instrumente cu care să-și poată asculta utilizatorii, pentru a le înțelege mai bine nevoile

spotify
Shutterstock

Compania suedeză Spotify se află în căutarea unor instrumente care să o ajute să-şi targeteze mai eficient utilizatorii care nu plătesc pentru versiunea Premium şi să atragă, astfel, cât mai mulţi cumpărători de publicitate.

 

Spotify a depus actele pentru un brevet care descrie o modalitate de folosire a microfonului, pentru a afla cât mai multe date despre proprii utilizatorii. Microfonul poate capta sunete care ajută compania să înţeleagă mai bine utilizatorii şi nevoile acestora, transmite News.ro.

Conform descrierii care însoţeşte brevetul, instrumentul închipuit de Spotify va folosi microfonul pentru a ajuta compania suedeză să deducă vârstă, genul, originea şi, foarte interesant, starea emoţională a utilizatorilor.

În funcţie de starea emoţională a utilizatorului, Spotify va personaliza reclamele şi recomandările muzicale pe care le realizează prin listele personalizate de melodii.

Citește și
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

În aceleaşi scopuri, vor fi folosite şi alte sunete, precum claxoanele maşinilor sau sunetul tastaturilor. Acestea vor ajuta Spotify să înţeleagă unde se află şi ce face utilizatorul şi, la fel, să-i facă recomandări şi să-i afişeze reclame în consecinţă.

Ascultarea utilizatorilor, însă, este una dintre cele mai intrusive strategii la care pot apela companiile care câştigă bani din publicitate digitală, iar utilizatorii ar putea reacţiona negativ când vor afla, aşa cum a fost şi cazul Facebook, în urmă cu mai mulţi ani.

Spotify a depus brevetul în 2018 şi i-a fost acordat acum. Asta înseamnă că punerea în funcţiune a unui astfel de instrument poate fi o chestiune doar de timp.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
iLikeIT. Unde găsiţi cele mai bune podcast-uri
iLikeIT. Unde găsiţi cele mai bune podcast-uri

Dacă vreți să faceți drumul spre muncă mai interesant, vă recomandăm un podcast.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.