Scuterele și motocicletele electrice sunt din ce în ce mai căutate. Ce autonomie au și cât costă
Sunt tot mai mulți români care caută liniștea atunci când călătoresc pe două roți. De-acum și scuterele sau motocicletele vin cu baterii și motoare electrice, putere cât să mute pământul din loc și confort cât să nu deranjeze o stradă întreagă.
Oferta este variată, de la scutere care pot prinde și 125 de kilometri pe oră, până la motociclete sport cu autonomie de peste 300 de kilometri. Și pentru cine vrea mai multă distracție, avem soluția necesară, la iLikeIT.
În lumea pasionaților de două roți, sunetul motorului înseamnă libertate, viteză, putere, distracție. Dar ce faci când tot ce auzi sau simți e doar vântul? Îți spun eu, te poți concentra și mai mult pe cât de tare vrei să mergi sau să te distrezi. Iată motocicletele de tip dirt-bike, adică pentru drumuri neasfaltate, Sur Ron. Mititele și fâșnețe... Te duc cu gândul mai degrabă la niște biciclete pe steroizi. Nimic mai fals...
Marian Andrei: „Am avut nevoie de doar 10 minute ca să prind un pic de curaj pe acest dirt bike. O să mă aventurez pe dealul din față. Am dat motocicleta pe sport, îmi iau un pic de avânt și este foarte important să apăs cu grijă și ușurință accelerația. Am ajuns în vârful dealului, fără niciun fel de efort. Față de o motocicletă obișnuită, nu trebuie să facă ture ca să prindă putere. Când motocicleta este pe sport, parcă devine alt vehicul. Comenzile sunt simple, frână pe față, frână pe spate și accelerație. Atât.”
Alexandru Costin Costea: „Are motor de 7kw. Bateria te duce până la 100 de kilometri în stradă, în macadam 50 de kilometri, dar să faci 50 trebuie să ai stamina, după o tură te dor toate cele.”
„E mult mai ușor, are undeva la 53 de kilograme. Eco, nu îţi face zgomot, poţi să intri cu el şi-n rezervaţii. Nimeni nu o să-ți spună: stai puțin că faci zgomot" explică el.
Cel mai ieftin model costă 4700 de euro. Varianta care poate fi înmatriculată costă cu 300 de euro mai mult.
Ne mutăm acum pe circuit... Zero. Brand american venit și prin Europa. Un fel de Tesla a motocicletelor cu o gamă largă de vehicule pe două roți. Competitive ca preț dar și eficiență. Am avut ocazia să testăm "jucăria" pe circuitul din Adâncata.
Dan Popescu: „Nu îți lipsește sunetul, pentru că liniștea este contagioasă...”
Modelul SR/F vine cu o autonomie de 260 de kilometri. Se poate pune o altă baterie, care mai oferă încă nişte kilometri. După experienţa noastră, depăşeşte 260 de kilometri. 170-180 de kilometri la mers constant de peste 120km/h.
Zero vine și cu model pentru off-road sau din contră, modele mai potrivite pentru circuit. Compania există din 2006, iar fondatorul Neal Saiki este fost inginer la NASA. Iar atât motorul cât și pachetul de baterii sunt dezvoltate de ei, în laboratorul propriu.
La capătul opus avem scuterele Niu. Fabricate în China, au ajuns indirect sinonim pentru scuter electric, peste tot în lume. Sunt accesibile, fiabile și smart, cu tot cu aplicație la pachet. Par soluția ideală pentru orice metropolă aglomerată.
Marian Andrei: Cum arată piața de vehicule electrice?
Costin Costea: „Dacă la mașini a fost o explozie, la trotinete, scutere, motociclete a fost ...o bombă atomică.”
Marian Andrei: De ce?
Costin Costea: „În orașele noastre aglomerate cu ce să te mişti? Cu maşina, chiar dacă este electrică tot stai... O încărcare te costă 50 de bani... Poți să iei bateria în casă. Scuterul are GPS, alarmă...”
Interesul pentru vehicule electrice a crescut fantastic anul trecut, chiar și-n plină pandemie. Oamenii au încercat să evite mijloacele de transport în comun sau să stea bară la bară în mașină. Drept urmare, vânzările au crescut cu aproape o treime în 2020.