Google a semnat un acord pentru remunerarea presei franceze
Google şi Alianţa presei de informare generală (APIG), care reprezintă cotidienele naţionale şi regionale franceze, au anunţat joi semnarea unui acord.
Acest acord care deschide calea pentru remunerarea presei franceze de către gigantul de Internet cu titlu de "drepturi conexe", după luni de negocieri aprinse, relatează AFP.
"Alianţa presei de informare generală şi Google anunţă astăzi (joi - n.r.) un acord privind remunerarea drepturilor conexe conform legislaţiei franceze", au anunţat cele două părţi într-un comunicat comun, subliniind că acesta este "punctul culminant al multor luni de negocieri în cadrul stabilit de Autoritatea pentru Concurenţă".
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Acest acord "stabileşte cadrul în care Google va negocia acorduri de licenţă individuale cu membrii" APIG, pentru publicarea recunoscută de "informaţii politice şi generale', precizează semnatarii. Aceste acorduri de licenţă "vor acoperi drepturile conexe şi vor oferi, de asemenea, ziarelor acces la News Showcase", program recent lansat de Google în cadrul căruia remunerează mass-media pentru o selecţie de conţinut.
Potrivit comunicatului, remunerarea editorilor va fi calculată individual "pe baza unor criterii precum contribuţia la informaţii politice şi generale, volumul zilnic de informaţii publicate sau chiar accesările lunare pe internet".
În opinia lui Pierre Louette, directorul general al grupului Les Echos - Le Parisien şi preşedintele APIG, acest acord "marchează recunoaşterea efectivă a drepturilor conexe ale editorilor de presă şi începutul remunerării acestora de către platformele digitale pentru utilizarea conţinutului publicat de aceştia online".
La rândul său, directorul Google France, Sébastien Missoffe, s-a referit la acord ca fiind o confirmare a unui "angajament" din partea grupului, care deschide "noi perspective" editorilor de presă.