Dominația mașinilor europene ar putea fi oprită de industria auto chinezească. Cu ce modele se laudă Beijingul
Ați auzit de SU7? Ji Yue 01? Sau de Zeeker? Ori Avatr? Dar de AITO M9? Ori Yangwang U8? Știți ce au toate în comun? Păi, sunt produse ale industriei auto chinezești ale unor companii care sunt deținute parțial și de statul chinez.
Se recomandă ca fiind mai accesibile, electrice și pline cu tehnologie. Industria americană ori ceea europeană de automobile se tem această invazie. Iar autoritățile impun impozitarea acestora.
Mașinile europene au dominat zeci de ani drumurile din întreaga lume.
Alegeri 2024
18:06
BEC: „Renumărarea şi reverificarea buletinelor de vot nu s-a finalizat în toate birourile electorale implicate”
17:15
Răsturnare de situație la renumărarea voturilor de la prezidențiale. PSD susține că Lasconi are doar 300 de voturi avans
17:05
UPDATE: Rezultate renumărare voturi: Cum stau Lasconi și Ciolacu. PNL a făcut plângere penală în Olt. Date parțiale
16:43
Renumărarea voturilor: PNL susține că Ciolacu a primit peste 2.000 de voturi în plus în Olt. S-a făcut plângere penală
Fiabilitatea ridicată, raport calitate preț excelent, tehnologie - europenii au fost meșteri iscusiți în vehicule pe patru roți.
Însă, dominația lor poate fi oprită de industria auto chinezească.
În China sunt sute de producători de mașini. Este țara cu cea mai mare industrie auto din lume - nu doar pentru produsul final, ci tot ce înseamnă componente, motoare, baterii. Iar avansul lor se vede mai ales în costul scăzut al vehiculelor electrice. Și mașinile cu combustie internă sunt mai accesibile în Europa, cu tot cu transport și taxele vamale.
Atât șefii companiilor europene ori americane trag semnale de alarmă - invazia acestor autoturisme poate să dărâme.
Iar această industrie nu vine de nicăieri, companiile europene ori americane au fost obligate să facă parteneriate cu producătorii din China, dacă voiau să fabrice acolo. SAIC, de exemplu, lucrează cu Volkswagen, Chevrolet, Iveco sau Buick, GAC cu Honda ori Toyota, BAIC cu Hyundai sau Mercedes-Benz ori Citroen cu DongFeng.
În prima jumătate a anului, producătorii chinezești aveau deja o cotă de piață de 11% - prețul mic pentru că au logistica bine pusă la punct, mâna de lucru ieftină și resurse atât de necesare pentru producția de baterii.
E un avantaj pe care acești producători îl au în fața americanilor ori europenilor - iar unele modele par că vin din viitor.
JI YUE este rezultatul unui parteneriat între Geely - care detine Lotus, Volvo, Polestar, 50% din Smart, a produs o treime din taxiurile din Londra.
Acest produs este rezultatul unui parteneriat cu Baidu - una dintre cele mai mari companii de tehnologie chinezești.