Cum arată Iulia Ionescu în varianta unui avatar digital. A fost scanată din cap până în picioare de peste 80 de camere
Personajele imaginare din filme și jocuri sunt tot mai des înlocuite de persoane reale. Adică sunt create, de fapt, după înfățișarea unor oameni.
Specialiști și artiști din diverse domenii își fac avataruri digitale, pentru a atrage atenția publicului. Irina Rimes, de exemplu, a trecut printr-un amplu proces de scanare și modelare 3D, pentru a susține un concert într-o lume virtuală. Un experiment asemănător au făcut și colegii noștri de la emisiunea iLikeIT. Subiectul va fi prezentat, pe larg, sâmbătă, de la ora zece.
Așa arată un avatar digital făcut după înfățișarea unei persoane reale. Colega noastră, Iulia Ionescu, a fost scanată din cap până în picioare, de peste 80 de camere. Artiștii grafici au avut cinci zile la dispoziție pentru a finaliza proiectul.
Andu Bălan, artist grafic: „Animațiile faciale se fac, de obicei, folosind blendshape-uri. Blendshape însemnă că îmi iau stylus-ul și încep să sculptez un zâmbet. Trag de geometrie până îmi iese un zâmbet, trag până se deschide gura, de sprâncene, de tot”.
Și cântăreața Irina Rimes a trecut printr-un proces asemănător anul trecut, când a susținut un concert în Metaverse. A fost primul artist din România, care a avut un astfel de spectacol, într-un univers virtual.
Irina Rimes, artist: „Trebuia să mă mișc într-un anumit fel. De exemplu, în Metaverse am tocuri și dacă, de exemplu, în motion caption fac cu piciorul așa, atunci se reproduce foarte ciudat și trebuia să mă mișc așa tot timpul, ca și cum m-aș afla deja pe tocuri”.
Bogdan Păun, regizor: „Am vrut s-o păstrăm cumva pe ea naturală, așa cum e în lumea reală. Ne-am gândit să facem o Lolita, dar mai gaming așa. Practic, dacă te uiți, e aceași rochiță peste tot. Diferă doar textura sau culoarea”.
Justin Biber, Ariana Grande și Travis Scott au cântat și ei în Metaverse. Tehnologia folosită în crearea acestor avataruri digitale este folosită și în cinematografie. Marile case de producții de la Hollywood investesc milioane de euro în dezvoltarea acestor sisteme.
Andu Bălan, artist grafic: „Utilitatea acestui lucru este pur și simplu realismul. Să discuți cu cineva, să ai cursuri cu acea persoană, să vorbești cu cineva drag. Este cu totul altfel când îți spui că OK, este real ceea ce văd acum”.
Potrivit specialiștilor din domeniu, copiii sunt mult mai receptivi la personajele virtuale, decât la prezentatori sau artiști reali.