Cum a schimbat Facebook regulile peste noapte. Cat de gratis mai e in realitate accesul la continut
Retelele de socializare strang si in Romania milioane de fani care intra zilnic pentru poze, informatii, noutati. Felul in care ne informam s-a schimbat dramatic in ultimii ani tocmai datorita Facebook, spre exemplu.
Cand toata lumea se obisnuise cu schimbarile, Facebook schimba din nou radical regulile.
Pentru multi dintre noi, informarea insemna acum 2-3 ani sau mai mult un drum de dimineata pana la chioscul de ziare.
Acestea aproape au disparut, la fel ca si editiile printate ale celor mai multe ziare si reviste de la noi.
Redactiile au reinvatat din mers sa nu mai scrie pentru ziarul tiparit ci pentru internet.
De la abonatul de ziar, omul a devenit utilizator, subscriber, follower pe retele sociale. Cea mai folosita de la noi este Facebook, cu 6,6 milioane de utilizatori inregistrati, adica doua treimi din internauti.
Vorbim despre un numar urias de oameni care acum descopera ca abonamentul lor virtual nu mai functioneaza ca pana acum cateva zile.
Ce s-a schimbat? Facebook spune ca de acum doar un abonat din sase mai primeste postarile de la un site de stiri spre exemplu.
Brandurile si expunerea pe Facebook- Studiu fbMonitor
Brandurile se plang ca in ultima perioada expunerea lor pe Facebook a scazut substantial. Este adevarat? fbMonitor a masurat si avem rezultatul.
Am luat primele 1000 de pagini din Romania dupa numarul de fani si am analizat:
a) Engagement rate mediu: raportul intre numarul de fani activi (duplicati) ai celor 1000 de pagini si numarul total de fani
b) Like rate: raportul intre numarul de like-uri pe cele 1000 de pagini si numarul total de fani duplicati
c) Comment rate: idem b), dar pentru comentarii
d) Share rate: idem b), dar pentru share-uri
Iar raspunsul este categoric da! Vizibilitatea brandurilor a scazut iar acest lucru se poate observa in toti indicatorii (enagagement rate, like rate, share rate, comment rate). Iar, in ultima saptamana, (2-8 decembrie 2013) se vede inca o cadere abrupta. Mai multe detalii pe zelist.ro.
Engagement rate-ul a scazut de la aproape 5% la inceputul anului la 1.7% in ultima saptamana.
Like rate-ul a scazut de la peste 10% la 3.48% in ultima saptamana.
Comment rate-ul a scazut de la 1.1% la 0.20%.
Share rate-ul a scazut de la 1.5% la sub 0.60%.
De asemenea, conform Ignite Social Media, reach-ul paginilor de Facebook a scazut sub 3%.
Sursa: Pro TV
Etichete: ilikeit, facebook, retea de socializare, george buhnici,
Dată publicare:
13-12-2013 08:41