Creșterea istorică înregistrată de Twitter. Compania a depășit estimările specialiștilor
Twitter a raportat joi cea mai mare creştere anuală a numărului de utilizatori zilnici din istoria sa, de 34%, la 186 de milioane, depăşind estimările analiştilor.
Informaţia a determinat creşterea preţului acţiunilor companiei cu 4%, transmite Reuters, citată de News.ro.
Creşterea se referă la numărul mediu al utilizatorii activi zilnic care generează venituri (monetizable daily active users -mDAU).
Creşterea a fost determinată în primul rând de factori externi, precum măsurile de distanţare socială impuse de autorităţi şi discuţiile intense legate de pandemia de Covid-19.
Analiştii anticipau un număr de 176 de milioane de utilizatori zilnici.
Compania a ratat în schimb aşteptările analiştilor referitoare la veniturile trimestriale, în condiţiile în care impactul economic al pandemiei a afectat afacerile cu publicitate referitoare la evenimente mari.
Vânzările de publicitate, care reprezintă 82% din veniturile Twitter, au scăzut cu 23%, la 562 de milioane de dolari, declin atribuit de companie sistării cheltuielilor brandurilor, din cauza pandemiei şi a tulburărilor sociale din Statele Unite. Analiştii anticipau venituri de 585 de milioane de dolari, potrivit datelor firmei de analiză a pieţei Refinitiv.
Veniturile totale au scăzut cu 19% în termeni anuali, la 683 de milioane de dolari, susţinute de creşterea constantă a vânzărilor legată de licenţierea postărilor utilizatorilor către cercetători şi comercianţi.
Compania a raportat o pierdere de 1,2 miliarde de dolari în trimestrul al doilea, determinată în principal de inversarea unei facilităţi fiscale obţinută anul trecut, când a transferat proprietate intelectuală în Irlanda. Din cauza impactului pandemiei de coronavirus, Twitter nu a obţinut venituri suficiente pentru a profita de facilitatea fiscală.
Excluzând impactul inversării facilităţii fiscale, compania a consemnat o pierdere de 127 de milioane de dolari, apropiată de pierderea de 125 de milioane de dolari anticipată de analişti. În urmă cu un an, Twitter a obţinut un profit ajustat de 37 de milioane de dolari.
Costurile şi cheltuielile au urcat cu 5%, la 807 milioane de dolari.
La începutul conferinţei cu analiştii, directorul general Jack Dorsey şi-a cerut scuze pentru atacul hackerilor care a compromis conturile unor utilizatori cunoscuţi, săptămâna trecută, afirmând că se simte ”groaznic”. Într-un comunicat, Dorsey a afirmat că a luat măsuri pentru a îmbunătăţi siguranţa şi ”rezistenţa” la atacurile ţintite împotriva conturilor.