Venituri de 120.000 de euro din haine vândute pe internet. Pariul antreprenorilor în online
Costurile mari de întreţinere, chiriile exorbitante şi salariile pentru angajaţi îi determină pe tot mai mulţi antreprenori să se mute pe internet.
Cu o creştere susţinută de 25% în fiecare an, aceste afaceri online dezvoltate de români au adus peste 2,5 miliarde de dolari în 2016. De la alimente şi haine până la piese auto, orice magazin virtual promite câştiguri mai mari decât unul real, la costuri reduse.
Cristina şi-a deschis în urmă cu 3 ani un magazin cu haine produse manual, într-un mall din Bucureşti. Numai chiria o costa 4.000 de euro lunar. S-a mutat însă pe internet şi până acum a câştigat 120.000 de euro din vânzări.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Cristina Chiriac, proprietar magazin online: "În momentul în care au început să crească comenzile şi eu am crescut prezenta în mediul online pe toate aceste conturi de social media au început să vină rezultatele."
Şi Andrei are un magazin online de piese auto şi vinde în ţară, dar şi în străinătate.
Andrei Andoni, proprietar magazin online: "Avem o creştere uşoară, dar concisă, mergem bine spre mai bine şi prevedem o creştere foarte mare în perioada următoare tocmai datorită mediului online."
Florin Irimescu, proprietar magazin online: "E greu să mutăm întregul business, fiind vorba de produse alimentare, în online dar trebuie să creştem procentul din vânzări undeva spre 25%."
Dacă în 2015 se vindeau produse în valoare de 300 de miliarde de dolari, specialiştii spun că în 2020 această cifră se va tripla. Aproape 70% dintre tineri cumpăra deja online. Pentru o afacere de succes, există anumite reguli care trebuie respectate mai ales că un cumpărător se hotărăşte dacă va cumpăra ceva de pe un site, în doar 7 secunde.
Valentin Mănescu, fondator Webecom: "Dacă ceilalţi concurenţi oferă livrare gratuită la comenzi peste 500 de lei şi noi trebuie să oferim măcar livrare gratuită la comenzi de peste 500 de lei dacă nu peste 300 de lei, adică să reducem un pic pragul ca să avem un avantaj competitiv."
Interesaţi de acest tip de comerţ mult accesat în SUA, Marea Britanie şi China sunt şi transportatorii. Afacerea în domeniul curieratului înfloreşte când vânzările online cresc.
Daniel Kearvell, manager companie de curierat: "În prezent în România procentul de comerţ online este de circa 5 % din total, iar în Europa de Vest este aproape de 40%, ceea ce înseamnă că avem o mare oportunitate de creştere."
Se preconizează că nivelul vânzărilor online în România va depăşi anul viitor 3 miliarde de dolari.