Tarom, de vanzare. Statul vrea sa puna pe bursa 20% din companie
Statul se pregateste sa scoata la vanzare o "aripa" extrem de valoroasa din compania nationala de aviatie. 20% dintre actiunile Tarom vor fi vandute la presiunea Fondului Monetar International.
Este doar inceputul revolutiei la compania de stat: autoritatile anunta restructurari importante pentru a incheia seria anilor pe pierdere.
In ciuda crizei, compania nationala transporta tot mai multi pasageri. Si atunci se pune intrebarea de unde pierderile acestea importante. Raspunsul spus in soapta este ca banii se dreneaza prin salarii. Si nu vorbim despre salariile pilotilor ori specialistilor...
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cifrele neoficiale vorbesc despre 800 de oameni care incarca inutil schema de la Tarom. Referenti, juristi si economisti care nu fac altceva decat sa numere salariul la sfarsitul lunii. Vorbim despre oameni angajati cu "pile", pe care acum statul se vede nevoit sa-i trimita acasa.
Gabriela Bordea, director general Tarom, spune ca "avem un plan de evaluare a personalului si pregatim un pachet de plecare voluntara pentru 150 de oameni."
Pana si functia directorului Tarom este "scoasa la vanzare". Ministerul Transporturilor cauta deja o societate care sa preia managementul companiei. Astfel se incearca ridicarea presiunii politice de pe directori. Urmatorul pas important va fi privatizarea partiala.
Bogdan Donciu, consilier al ministrului Transporturilor spune ca "avem doua optiuni: ori sa vindem la bursa 20% din actiuni, ori sa gasim un partener strategic pentru Tarom."
Din pacate, parteneriatul strategic s-a dovedit un fiasco pentru vecinii nostri maghiari si bulgari. Mai mult specialistii in aviatie spun ca investitiile in aviatie sunt in cel mai prost moment din cauza situatiei din Orient si a pretului kerosenului.