Propunerea TAROM pentru Ministerul Transporturilor: o divizie LOW-COST. Ce ar presupune insa un bilet de avion mai ieftin

Ultima actualizare: 05-10-2014 06:53

Tarom se gandeste sa infiinteze o divizie Low Cost. Ideea a fost discutata de ministrul Transporturilor cu directorul general al companiei, iar acesta trebuie sa demonstreze ca noua structura ar fi profitabila.

Tarom ar pasi astfel pe urmele marilor operatori europeni. Pasagerii care vor opta pentru bilete mai ieftine vor renunta la servicii cum ar fi mancarea si bagajele de cala.

Diviziile low cost ale companiilor clasice ofera un mare avantaj, bilete ieftine. Exista insa si capcane pentru buzunarele pasagerilor. Check-in-ul in aeroport, bagajele de cala, chiar si imbarcarea rapida va costa in plus. Mai mult, companiile low cost aleg sa aterizeze pe aeroporturi mici, departe de oras. As ca ar fi bine sa puneti bani deoparte pentru taxi.

De exemplu, in Londra, in loc sa aterizati pe Heathrow, veti ateriza pe Luton, la cel putin 50 de kilometri distanta. La Paris, in loc de Charles De Gaulle, o sa popositi pe Beauvais, adica la 80 de kilometri distanta.

Pana sa ajungeti insa la destinatie, mare atentie la detalii. Un pasager, de exemplu, a aflat ca bagajul sau de mana este prea mare si trebuie sa plateasca pentru cala.

"- Il fac si asa, sa intre, ii rup rotile si il fac.
- Trebuie sa fie pana la bara roz. Cand va calmati va primiti cartea de imbarcare inapoi."

Un altul a platit o taxa speciala pentru ca tichetul de imbarcare ar fi fost completat gresit online.

"O sa trebuiasca sa platesc 35 de euro cu japca."

Cu toate aceste dezavantaje, companiile low-cost au succes, iar marii operatori din Europa au deja divizii. Ministrul Transporturilor spune ca directorul general al Tarom i-a facut o astfel de propunere.

"- V-a zis de Tarom Low-Cost, divizia Low-Cost?
- Da, mi-a zis.
- Si s-a ajuns la vreo etapa?
- Toata discutia privitor la aceasta companie se va desfasura intr-o luna de zile pe seama planului de management. Daca e plus un leu care intra in buzunar, nu pleaca din buzunar, e perfecta ideea"
, a comentat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Pana atunci, ministrul de resort spune ca Tarom trebuie sa rezolve o problema de eficienta. Daca o companie low cost are un salariat la 7 mii de calatori, ai nostri au un salariat la 1500 de calatori. Cu alte cuvinte, costurile cu personalul sunt de 6 ori mai mari.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO
Doctor de bine
Stresul sau o alimentaţie dezechilibrată pot cauza dezechilibrul microbiotei intestinale şi pot afecta sistemul imunitar

05:45
Alt Text!
Întrebarea mesei rotunde
Intrebarea Mesei Rotude cu Andreea Antonescu - "Sex în avion, da, sex în 3, nu"

39:46
Alt Text!
ePlan
Despre organizația viitorului- un nou mod de lucru, dar și învățare continuă de la cele mai bune universități din lume cu Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG

27:33
Alt Text!
Interviurile lui Vitalie
Interviu cu Allen Coliban. Susține vaccinarea obligatorie a funcționarilor. De ce reduce viteza și accesul mașinilor în Brașov?

33:51
Alt Text!
ShARE ÎN BUCATE
Păstrăv cu morcovi și sos cu gogonele

33:36
Alt Text!
Romania, te iubesc!
Romania, te iubesc! 17 octombrie 2021

43:00
Alt Text!
Interviurile lui Vitalie
Interviu Clotilde Armand: despre obligativitatea vaccinării funcționarilor primăriei și relația dificilă cu Nicușor Dan

23:24
Alt Text!
Romania, te iubesc!
Romania, te iubesc! 10 octombrie 2021

42:19
Alt Text!
Hai să fim super!
Best Of Hai sa fim Super!

25:12
Alt Text!
SuperLive cu Mihai Mironica
Superlive cu Mihai Mironică - 7 Octombrie 2021

27:26
Alt Text!