Târg de iahturi la Monaco. Ce caută cel mai mult milionarii la un ”palat plutitor”
Mai mare înseamnă mai bun la târgul de iahturi de la Monaco. Milionarii care îşi caută o ambarcaţiune de lux vor spaţii ample, amenajate opulent.
Tinerii caută însă, funcţionalitate, chiar dacă asta înseamnă un iaht de dimensiuni mai mici.
120 de adevărate "palate" plutitoare, în valoare de aproape 3 miliarde de euro, au tras la mal în portul din Monte Carlo.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Port Hercule e zilele acestea casă pentru cele mai scumpe ambarcaţiuni din lume. Proaspăt plecat de pe şantier, iahtul DAR, construit de o companie olandeză, se vrea a fi bijuteria coroanei. La bord tronează un jacuzzi încăpător.
Jonathan Beckett, directorul companiei Burgess Yachts: "Toată lumea vrea să uimească. Multe iahturi nu au acel element de surpriză. Arată bine, dar sunt cam plictisitoare.
Cred că atunci când ajungi la bordul unor iahturi scumpe, ar trebui să găseşti ceva care care să te impresioneze, fie că vorbim de o punte înaltă, de o piscină sau de o cameră de protocol."
Luxoase, dar şi de dimensiuni impresionante... Cam astea sunt cerinţele zilele acestea în materie de iahturi.
Unul de 60 de metri, nu cel mai mare, dar nici mic, costă aproape 50 de milioane de euro. Dacă adăugăm 10 metri în lugime, preţul creşte cu zece milioane de euro. La bord pot fi găzduiţi însă fără probleme 16 pasageri şi un echipaj format din 23 de oameni.
Jonathan Beckett, directorul companiei Burgess Yachts: "Iahturile sunt tot mai mari, sunt tot mai multe modele şi avem tot mai mulţi clienţi interesanţi să cumpere. Piaţa merge bine."
Producătorii de iahturi au observat că au clienţi tot mai tineri, dintr-o varietate mai mare de ţări.
Mark Cavendish, director de marketing la Heesen Shipyards: ”Cu câţiva ani în urmă, cei mai mulţi clienţi proveneau din Rusia. Acum avem clienţi din Europa, din America de Nord, din Orientul Mijlociu, la fel ca înaintea crizei financiare."
O companie italiană a prezentat un iaht numai bun pentru o croazieră pe Mediterana. Dormitorul matrimonial are doi pereţi din sticlă, iar piscina lungă de şase metri e şi ea transparentă.
Un constructor olandez a mizat pe segmentul în creştere al tinerilor care preferă funcţionalitatea în detrimentul opulenţei. Adică un vas mai mic, care are însă loc la bord pentru tot soiul de vehicule mai mici pentru transport şi divertisment pe apă.
Robin de Vries, designer: "Apectul e important, însă ce poţi face cu un iaht e şi mai important. Avem o punte foarte mare, care poate găzdui toate "jucăriile". Ne-am concentrat pe utilitate, nu pe fală."
42 de modele noi de iahturi au fost lansate în premieră mondială în cele patru zile ale târgului care îşi închide porţile azi.