Romania, campioana Europei la construit proiecte pe hartie. Planurile marete esuate din strategia de dezvoltare a tarii
Romania este campioana Europei la construit proiecte pe hartie. Sta marturie strategia de dezvoltare a tarii, pusa in dezbatere publica de Ministerul Dezvoltarii.
Aceasta contine sute de idei, pe care culmea, primariile si consiliile judetene din tara le-au propus la un moment dat, dar care au ramas la stadiul de vise frumoase. Printre acestea: un nou aeroport in sudul Bucurestiului, un tunel pe sub Palatul Parlamentului, sau un canal Bucuresti-Dunare.
Suntem campioni la idei nerealizate si la planuri marete esuate. Cand nu reusim sa facem nimic, privim la ce nu am realizat si mai facem un desen. De pilda, Romania a dat aproape 700.000 de euro, o parte bani europeni, pentru o strategie de dezvoltare a tarii. Autoritatile au strans intr-un singur document inclusiv ce ne-am propus pana acum.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Unul din cele mai vechi proiecte, de dinainte de 1989, pe care Ministerul Dezvoltarii il considera astazi important, este canalul Dunare-Bucuresti. Capitala s-ar transforma in port la marea Neagra. Ne-ar fi costat in total 1,7 miliarde de euro sa-l terminam. Din pacate, ne-am inecat in ineficienta si birocratie.
Si nu este singurul caz. Inca din 2008, Primaria Capitalei promitea sa construiasca in centrul Bucurestiului, sub Piata Constitutiei o parcare subterana. Ar fi avut 1000 de locuri si 3 niveluri, din pacate nu s-a intamplat nimic, iar soferii continua sa parcheze la suprafata.
Aceeasi strategie promite bulevarde largi in Capitala. De pilda, anul trecut Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat constructia unui tunel subteran pe sub Palatul Parlamentului. Acesta ar fi avut 800 de metri si ar fi iesit la suprafata dupa Catedrala Neamului. Din pacate si acest proiect a ramas doar pe hartie.
In 2010 Guvernul primea un imprumut de 340 de milioane de euro de la Banca Japoneza de Cooperare Internationala. Singura conditie, sa folosim banii la constructia unei linii de metrou intre Gara de Nord si Aeroportul din Otopeni. Nu am miscat niciun deget.
In 2008 ministerul Transporturilor anunta un nou aeroport in sudul Capitalei, dar inca a decolat niciun avion.Si centura verde a Capitalei, care ar proteja Bucurestiul de praf si poluare si de care ne-au vorbit toti ministrii si primarii revine in atentie. Pana acum nu a fost plantat niciun copac.