Revine taxa de mediu. Impozitul mixt pe care îl pregătește statul pentru șoferii români
Sute de mii de români care abia şi-au cumpărat o maşină la mâna a doua încurajaţi fix de autorităţi primesc o lovitură năucitoare. Revine taxa de mediu.
O spune chiar şeful Administraţiei Fondului de Mediu care vorbeşte despre un impozit mixt. Cei vizaţi vor plăti o parte la înmatricularea maşinii şi o parte sub forma unei taxe anuale, în funcţie de emisiile de poluare. Cu alte cuvinte, cei care au maşini vechi vor da atât de mult încât vor renunţa la ele.
Potrivit unor estimări, în acest an, românii vor înmatricula peste o jumătate de milion de maşini la mâna a doua aduse din vestul Europei. Evident, oamenii nu au avut bani şi au cumpărat maşini vechi, astfel că parcul auto a îmbătrânit. Dacă anul trecut, o maşină care circulă pe drumurile publice avea în medie 13 ani, în acest an vârsta medie a unei maşini este de 14 ani.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Statul estimează că a pierdut aproape o jumătate de miliard euro pentru că nu le-a taxat. Cel care ar fi administrat acest fond uriaş este acum responsabil de crearea unui nou sistem de impozitare. O variantă este introducerea taxei la prima înmatriculare în funcţie de poluare. Pentru cele electrice să nu plătim nimic, iar pentru cele poluante să plătim mult şi foarte mult - adică, sume care ar dubla preţul unui autoturism.
Dar pentru că românii au reuşit să introducă foarte multe vehicule în ţară, este luat în calcul un impozit anual în funcţie de poluare.
Cornel Brezuica, preşedintele AFM: "O plată anuală, gen impozit sau altă taxă care să fie gândită cu o valoare accentuată, o valoare foarte mare, mai mare pentru acele autovehicule cu o normă de poluare inferioară faţă de celelalte.”
Cei din ministerul Finanţelor susţin această idee.
Gheorghe Marinescu, reprezentantul Ministerului Finanţelor: "Noi în grupul de lucru avem în vedere să ţinem cont de gradul de poluare de emisiile de noxe pe care le emit aceste maşini şi sper că punem un sistem uşor de aplicat."
Pe de altă parte reprezentanţii producătorilor, dar şi importatorii auto care fac parte din grupul de lucru spun că românii care nu au bani de o maşină nouă ar trebui încurajaţi să circule cu transportul în comun sau să-şi cumpere o bicicletă.
Brent Valmar, vicepreşedinte APIA: "Să încurajăm bicicletele, poate că în programul de mediu pe lângă modificările pe care le-am auzit că le-aţi operat în ultima vreme poate introduceţi şi bicicletele electrice în categoria de subvenţionare."
Ca să nu-i afecteze pe cei care circulă ocazional cu maşinile vechi, impozitul ar putea fi legat de vinieta. Astfel, oamenii vor plăti atât cât circulă, respectiv, cât poluează. Cei mai afectaţi vor fi românii care şi-au luat maşini foarte vechi, cu norme de poluare 2 sau 3, cumpărate cu 1000-2000 de euro. Impozitul va fi calculat în funcţie de emisiile de CO2, iar acolo unde nu sunt cunoscute, în funcţie de capacitatea motorului.
Noua taxă sau noul impozit pentru poluare ar putea fi introdus până la sfârşitul anului, spun surse apropiate negocierilor.
Sursa: Pro TV
Etichete: masini, soferi, taxa de mediu, taxa de poluare,
Dată publicare:
26-09-2017 18:36