Planul Tarom pentru modernizarea flotei. Data la care va introduce cursă pentru SUA și Canada
Compania Tarom îşi modernizează flota. A scos la vânzare avioanele mici, cu elice şi într-o jumătate de an urmează să cumpere altele mai noi, de cursă medie.
Mai mult, cele cinci aeronave comandate la Boeing ar putea să ajungă în ţara cu 4 ani mai repede. Astfel, de la 25 de aeronave câte are acum, operatorul naţional va opera cu 29, iar tinta ambiţioasă este să deschidă o cursă transatlantică, spre Statele Unite şi Canada.
Compania Tarom se desparte de avioanele mici, cu elice, în limbaj tehnic, cu motoare de tip turbopropulsor. Vorbim de două tipuri de aeronave: ATR 72 şi ATR 42. Operatorul are deja cumpărători.
ATR 42 are aproape 20 de ani şi o configuraţie de 48 de locuri, dintre care 6 sunt business. Face pe zi şi 6 curse, desigur, regionale. Iar Tarom vrea să îl vândă la pachet cu celelalte ATR-uri. În total, 9 bucăţi.
Avioanele ATR 72 de la Tarom au 68 de locuri şi deşi sunt perfect funcţionale, şeful companiei susţine că au anumite limitări. Zboară pe distanţe scurte, au spaţiu puţin, aşa că vrea să le înlocuiască cu 15 aparate cu motoare de tip turbojet.
Werner-Wilhelm Wolff, director Tarom: "Trebuie să le vindem pentru că sunt nişte aeronave care au ajuns la o anumită maturitate, ele mai pot opera şi în următorii 10-15 ani, dar condiţiile din piaţă s-au schimbat foarte mult. Trebuie să trecem la innoirea flotei."
Avioanele vor fi luate în leasing, iar piloţii şi tehnicienii urmează să meargă la cursuri de pregătire. Aşa că trecerea s-ar putea face într-o perioadă optimă, de o jumătate de an, spune Tarom.
Dacă în acest moment avioanele de tip ATR zboară pe curse naţionale şi regionale, adică la Sofia, Chişinău, Belgrad, noile avioane cu 100 de locuri ar putea ajunge la Paris sau Frankfurt.
Cu ajutorul acestor aeronave, compania ar putea lansa curse noi. În Vest, spre Berlin, dar şi în Estul Europei, spre Odesa - Ucraina, Tbilisi - Georgia, Erevan - Armenia, Baku - Azerbaidjan.
Pentru una dintre cele mai aşteptate curse, spre Statele Unite sau Canada, Tarom are nevoie de avioane de cursă lungă, pe care însă nu vrea să le cumpare, ci ar putea să le închirieze.
Werner-Wilhelm Wolff, director Tarom: "Cursa transatlantică trebuie pregătită foarte bine, Statele Unite şi China în mai puțin de un an. S-a speculat ceva în toamna anului viitor, dar suntem în negocieri."
În plus, şeful Tarom spune că negociază o livrare mai rapidă, în 2019, nu 2023 cum era intial, a celor 5 avioane Boeing 737 Max, de cursă medie, comandate deja.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!