Planul "pe hartie" al CFR de a-i scapa pe romani de un drum de 20 de ore. Linia pe care se va circula cu o viteza de 160 km/h

×
Codul embed a fost copiat

Romania ar putea avea pana in 2020 un tronson de cale ferata pe care viteza medie ar fi de 160 de kilometri pe ora. Este vorba despre linia care leaga frontiera de vest de Constanta.

Daca va fi modernizata, calatorii ar scapa de un drum de 20 de ore. Din pacate, reparatiile sunt mult intarziate, desi termenul de finalizare era 2015.

Pentru ca viteza de deplasare pe calea ferata este de doua ori mai mica decat pe drumuri, romanii aleg masina sau autocarul in defavoarea trenului. Si mai este o problema. De pilda, in 2012 toate trenurile care au circulat in Romania au intarziat aproape 3 milioane de minute. Adica mai bine de 5 ani si jumatate.

Asa se face ca pana la Baia Mare ajungem cu trenul in 12 ore si jumatate, pana la Arad in 13 ore. In 13 si jumatate ajungem pana la Satu Mare. Peste 10 ore facem pana la Suceava. 7 ore de la Bucuresti la Timisoara, iar pana la Iasi chiar si 10 ore. Drumul de la Curtici la Constanta il parcurgem si in 20 de ore.

Durata calatoriei
Bucuresti - Baia Mare 12h 30min
Bucuresti - Arad - 13 h
Bucuresti - Satu Mare – 13h 30min
Bucuresti - Suceava – 10h 30min
Bucuresti - Timisoara - 7 h
Bucuresti - Iasi - 10 h
Constanta - Curtici - 20h

Citește și
gara Arad
"Cea mai moderna gara din tara", renovata cu 315 MIL. lei, e un santier fara aviz ISU. Prin ce chinuri trec zilnic calatorii
Un român s-a însurat cu o prințesă din Africa și a devenit Sultan. Soția lui a venit în România pentru a-l susține în cariera politică

CFR vrea sa reduca la jumatate durata drumului dintre Constanta si Curtici. Pe hartie suntem in plin proces de modernizare la cel mai important tronson de cale ferata - echivalentul autostrazii dintre Arad si Constanta.

Din pacate ne miscam prea incet. In acest moment se circula cu o viteza medie de 160 de kilometri pe ora intre Constanta si Predeal. Tronsonul de cale ferata pana la Sighisoara nu este nici macar licitat. Bucati din tronsonul dintre Sighisoara si Curtici sunt fie in lucru, fie in licitatie, dar si aici totul decurge prea incet. Teoretic toate lucrarile ar fi trebuit finisate in 2015. Dar vom fi norocosi daca vor fi gata pana in 2020.

Calator: "Nu mi se pare normal sa merg atata cu trenul"
Calator: "Cei de sus sa nu mai puna bani in buzunar"

Asa ca Romania este printre ultimele tari din Europa dupa numarul de kilometri pe care ii parcurge un pasager intr-un an. Franta este lider cu 1400 km. Chiar si Bulgaria este peste noi, cu 270 kilometri la un pasager.
 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Gara de Nord ramane in secolul trecut. Autoritatile nu au solutii pentru cea mai mare statie feroviara din Romania
Gara de Nord ramane in secolul trecut. Autoritatile nu au solutii pentru cea mai mare statie feroviara din Romania

Gara de Nord va ramane in forma care este, in conditiile in care costurile estimate pentru reabilitarea ei depasesc 200 de milioane de euro.

"Cea mai moderna gara din tara", renovata cu 315 MIL. lei, e un santier fara aviz ISU. Prin ce chinuri trec zilnic calatorii

Romanii nu reusesc si pace sa duca ceva la bun sfarsit. Dovada ca cea mai moderna gara din tara, cea din Arad, nu este complet functionala, nici la doua luni de la inaugurare.
 

Pasagerii din trenul Arad-Constanta au mers 12 ore in vagoane pline de zapada. Explicatia data de CFR Calatori
Pasagerii din trenul Arad-Constanta au mers 12 ore in vagoane pline de zapada. Explicatia data de CFR Calatori

Iarna pe calea ferata este o pedeapsa, pentru romani. ''Platim biletul, degeaba! '' au strigat si luni o multime de calatori care au stat cu orele prin trenuri, dupa ce plugurile locomotivelor s-au stricat din cauza zapezii de pe sine.

Recomandări
Alegeri prezidențiale 2024, programe electorale. Candidații promit „lapte și miere”, deși puterea președintelui este limitată
Alegeri prezidențiale 2024, programe electorale. Candidații promit „lapte și miere”, deși puterea președintelui este limitată

În goana după voturi, mulți dintre candidații la alegerile prezidențiale din 2024 fac promisiuni fanteziste, uitând sau ignorând faptul că atribuțiile președintelui României sunt destul de limitate pe plan intern.

Cod roșu şi portocaliu de viscol în mai multe județe. O porțiune din A1 a fost închisă. Rafale puternice de vânt
Cod roșu şi portocaliu de viscol în mai multe județe. O porțiune din A1 a fost închisă. Rafale puternice de vânt

În mai multe zone din țară se circulă cu dificultate, vineri. În județele. ANM a emis cod roșu și portocaliu de viscol pe parcursul zilei în mai multe zone. Este de asemenea în vigoare și o avertizare de vânt puternic.

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.