Piața mașinilor electrice, în cădere liberă în România. Hibridele sunt însă căutate
Înmatriculările de mașini full-electrice au scăzut cu 46% în iunie, comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Însă, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 61,7%.
Maşinile "verzi" au consemnat o creştere de 27,4% ajungând la o cotă de piaţă de 20,4%, dar scăderea a fost abruptă la mașinile cu propulsie integral electrică, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate luni într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.
Iunie 2024 vine cu o creştere de 63,2% a înmatriculărilor de autovehicule noi, comparativ cu luna similară din anul anterior, respectiv cu 38% faţă de luna mai 2024.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 51.3% (în creştere cu 93,7%), urmat de Clasa C - cu o cotă de 28% (+52,3%) şi de Clasa B - cu o cotă de 14,9% (+48,3%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iunie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creştere de 71.2% faţă de perioada similară din 2023 şi ajung, astfel, la o pondere de 66,9%.
Pe segmentul autoturismelor echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acesta înregistrează o creştere de 88,4% şi o cotă de 12,7% din total.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin în a şase lună a anului 2024, o cotă de piaţă de 20,4%, care depăşeşte cu 7,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel.
De asemenea, autoturismele full electrice deţin o cotă de 4% din piaţă, în luna iunie a anului 2024, faţă de iunie 2023, când reprezentau 12%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 2,8%, faţă de iunie anul trecut, când reprezentau 3.9%.
În luna iunie 2024, primele trei cele mai vândute autoturisme full electrice sunt: Dacia Spring - cu 242 unităţi şi o scădere de -66,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 (56 de unităţi, -33,3%) şi Hyundai Kona (50 de unităţi).
La autoturismele Plug-in, în clasamentul primelor trei modele vândute, în perioada analizată, conduce Toyota RAV4 - cu 64 de unităţi şi o creştere de 33,3%, apoi Ford Kuga (63 de unităţi, +10,5%) şi Mercedes Benz GLC (38 de unităţi, +40,7%).
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla - cu 532 de unităţi, în creştere cu 147% faţă de iunie 2023. Pe poziţiile următoare se clasează Toyota Yaris Cross - cu 332 de unităţi şi un plus de 78,5%, şi Toyota Rav4 (313 unităţi, +133%).
În cazul vehiculelor comerciale uşoare şi minibus, acestea consemnează, în iunie 2024, o creştere de 119% faţă de luna iunie 2023, dintre care autovehiculele comerciale uşoare fără minibus un salt de 118%.