Pepenii de Dăbuleni, exportați anul acesta în Suedia și Franța. ”Cer să fie mici și perfecţi”

×
Codul embed a fost copiat

"Dulcele de Dăbuleni" va ajunge anul acesta și pe mesele străinilor. Suedia, Franţa sau Polonia sunt interesate să vândă în magazinele lor pepenii noştri, vestiți pentru gustul și parfumul lor.

Spre deosebire de români care preferă pepenii uriaşi, străinii sunt ceva mai ponderaţi. În plus, cer ca lubeniţele de Dabuleni - să aibă coaja tare şi neapărat să fie dulci.

Alin Moraru, fermier: "Ei doresc un pepene foarte mic, probabil cumpărătorul să îl mănânce cu familia o dată, să nu îl mai bage la frigider, nu cum e la noi...  Doar pepenii mari se cumpără."

Primii pepeni de Dăbuleni vor lua drumul străinătăţii în iulie, spun fermerii.

”Cer să fie perfecţi, să reziste la transport", spun fermierii.

Citește și
porc martipan
Vinul fiert şi dulciurile de la târgurile de Crăciun, produse în România
Noi detalii despre cazul care a şocat România. Fetiţa ascunsă în canapea a fost ucisă pentru bijuteriile pe care criminalul le-a furat şi le-a amanetat, ca să joace la pariuri

Claudia Ghiță, Primăria Dăbuleni: "Suedia a fost cea care a venit cu cerere pentru lubeniţe. Cantitatea nu aş şti să vă spun, dar este vorba de supermarketuri din Suedia.”

Iulian Bănică, fermier: "Au fost polonezi care au venit și au luat lubenița de la noi. Că ei, la rândul lor, duc în alte ţări unde au cerințe.”

Şi francezii s-au interesat de marfa noastră, dar nu au bătut palma deocamdată.

Fermierii din localitatea vecină, Călăraşi, se îndreptă, în schimb, spre piaţa interna, unde îşi vând marfa cu cel mult un leu şi 50 de bani kilogramul.

"A fost mai cald, din cauza asta am ieşit ai devreme, nici noi nu ne aşteptam să ieşim aşa devreme. Am investit în jur de 15.000 de euro la o suprafaţă de 3 hectare… Să sperăm că ies pe profit", spune un fermier.

Producătorii de pepeni spun că în perioada următoare, când o să apară şi mai mulţi pepeni pe piaţă, preţul lor o să scadă până la un leu pe kilogram.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
BREAKING NEWS Mircea Lucescu revine! A bătut palma cu noua sa echipă
BREAKING NEWS Mircea Lucescu revine! A bătut palma cu noua sa echipă
Citește și...
Țara din Europa care vrea să limiteze turismul. Străinii, de 6 ori mai mulți ca populația
Țara din Europa care vrea să limiteze turismul. Străinii, de 6 ori mai mulți ca populația

Turismul este acum cel mai mare produs de export al Islandei şi a doua mare industrie după comerţul angro şi cu amănuntul. În 2016, turismul a fost responsabil pentru 8,4% din PIB.

Vinul fiert şi dulciurile de la târgurile de Crăciun, produse în România
Vinul fiert şi dulciurile de la târgurile de Crăciun, produse în România

Se lucrează la foc continuu în multe ateliere din România specializate în dulciuri, globuri de Crăciun, dar şi în cramele care pregătesc vin cu arome pentru fiert. Cea mai mare parte din producţie e destinată ţărilor din Europa Centrală şi de Vest.

Recomandări
România și Republica Moldova, menționate direct într-un mesaj disperat transmis de Kiev: „Daţi-ne ceea ce avem nevoie
România și Republica Moldova, menționate direct într-un mesaj disperat transmis de Kiev: „Daţi-ne ceea ce avem nevoie"

Ucraina le-a cerut din nou aliaţilor să facă „paşi extraordinari şi îndrăzneţi" în vederea furnizării de apărare aeriană pentru a ajuta la apărarea împotriva valurilor de atacuri aeriene ruseşti care au vizat sistemul energetic în ultimele săptămâni.

Dosarul morților suspecte de la ATI. Cinci asistente și infirmiere de la Spitalul Sfântul Pantelimon, audiate
Dosarul morților suspecte de la ATI. Cinci asistente și infirmiere de la Spitalul Sfântul Pantelimon, audiate

Au reînceput audierile în cazul morților suspecte de la Spitalul Sfântul Pantelimon din Capitală.

„Golden Gate de România” a devenit un permanent șantier. Noile probleme apărute la podul de la Brăila
„Golden Gate de România” a devenit un permanent șantier. Noile probleme apărute la podul de la Brăila

Podul de la Brăila, care încă nici nu a fost predat de constructorul italian beneficiarului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, continuă să aibă probleme.