Motiv de mandrie pentru proprietarii de Dacia: motorul de pe Logan si Sandero, preluat de Mercedes
Motorul de Dacie a ajuns pe masinile Mercedes. Producatorul german a dotat modelele A-Klasse si B-Klasse cu aceeasi motorizare pe care o regasim si la Dacia Sandero sau Logan.
Motorul Diesel, mai mic decat cele folosite pana acum de constructorul german, vine si cu o reducere de 1.000 de euro, din pretul total al masinii.
Cooperarea dintre alianta Renault-Nissan si Mercedes-Benz a venit din nevoia germanilor de a dota masinile pe care le produc cu motoare cu consum mai redus de combustibil. In plus, si emisiile de carbon sunt mai mici. Si, odata cu ele, si taxele de mediu platite de cumparator.
Bogdan Alecu, redactor auto Ziarul Financiar: "E o tendinta de downsizing la toti producatorii. Mercedes nu se pricepe sa faca motoare mici si eficiente. Ei se pricep la motoare mari si puternice."
Spre deosebire de motorul de 2,2 litri al Mercedes Benz, ale carui emisii de carbon ajung pana la 139 de g/km, la cel de 1,5 litri al producatorului francez, cantitatea scade pana la 108 g/km. E drept, insa, ca odata cu asta, scade si puterea motorului. In timp ce motorul german poate atinge o viteza de pana la 208 km/h, motorul Reanault nu depaseste 190 de km/h.
Deocamdata, aceste motoare, desi se regasesc si pe modelele Dacia, nu se fabrica in Romania. Din 2014 insa, motoarele produse la Mioveni vor ajunge in dotarea noului model Smart, ce apartine grupului Mercedes-Benz.
Noul model Smart in patru usi va fi dotat cu un motor de 0.9 litri si 90 de cai putere. Acest motor se produce exclusiv in uzina de la Mioveni si se regaseste pe modelele Logan, Sandero si Renault Clio.
Asa ca proprietarii de Dacia au un motiv in plus de satisfactie, dupa ce au aflat ca acelasi motor ajunge si pe Mercedes, masina visurilor lor, pe care deocamdata cei mai multi si-o permit doar second-hand.