"Marea Unire" a autostrazilor din Romania. Noua harta a drumurilor ce ar trebui sa fie gata in 2018
Intr-o tara cu doar 500 de kilometri de autostrada si o infrastructura rutiera la pamant, in care oamenii s-au saturat de promisiuni, autoritatile au venit joi cu un nou plan.
Pana in 2018, vom reusi "unirea" autostrazilor din toate provinciile istorice, anunta guvernul care vrea sa marcheze astfel 100 de ani de la Marea Unire. Dar pana atunci, numaram gropile din asfalt.
In 23 de ani, Romania a reusit sa faca in jur de 300 de kilometri de autostrada, restul de 200 sunt mostenire din perioada comunista.
Aceste cifre ne plaseaza la coada Europei la capitolul infrastructura rutiera.
In timp ce soferii se inghesuie pe drumuri nationale sau judetene foarte aglomerate si pline de cratere, autoritatile construiesc planuri si deseneaza alte harti.
Noutatea vine in Moldova unde apare o autostrada intre Iasi si Brasov.
Autostrada Iasi-Bacau-Brasov este prima sosea de viteza care va lega Moldova de restul tarii. Lucrarile vor incepe in 2015, cand autoritatile promit ca vor demara constructia tronsonului de la Brasov la Bacau.
Atentie, pentru ca acest proiect sa nu ramana pe hartie, Romania trebuie sa atraga bani din fondurile Europene pentru Dezvoltarea Regionala.
Asta in conditiile in care si la capitolul absorbtia fondurilor europene nu reusim sa prindem viteza. Intre timp, oficialii ne rezerva o surpriza, de data asta in Ardeal, unde se schimba planurile.
Initial, autoritatile se gandeau sa faca un drum expres intre Sibiu si Brasov. Acum insa au renuntat la idee si au decis sa construiasca aici o autostrada. Dan Sova promite ca lucrarile vor incepe chiar la inceputul anului viitor si ar trebui ca la mijlocul lui 2016 soferii sa circule intre cele 2 localitati.
Si cum Autostrada Comarnic-Brasov este o prioritate pentru autoritati, ar trebui sa traversam muntii pe la Brasov mai repede decat pe autostrada Pitesti-Sibiu.
Pe 9 decembrie va fi anuntat castigatorul licitatiei Comarnic Brasov, iar de la inceputul anului viitor incep si lucrarile. In schimb, constructia autostrazii dintre Sibiu si Pitesti este amanata.
Iata cum ar trebui sa arate reteaua de autostrazi pana in 2018. Daca ar fi sa credem aceste promisiuni, peste 5 ani vom putea ajunge din Bucuresti lejer in orice colt al tarii. Se renunta la tronsonul dintre Brasov si Targu Mures, dar se face drum de viteza de la Bucuresti catre Alexandria si de la Pitesti spre Calafat prin Craiova. Apare si o sosea de viteza de la Ploiesti catre Galati, prin Buzau si Braila.
"Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrazi nu intamplator 2018 - sunt 100 de ani de cand Romania a fost unita politic", spune premierul Victor Ponta.
Pana in 2022, 16 orase mari ar trebui legate de autostrazi.